اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

مشارکت نکردن مردم سبب ناکارآمدی پیشگیری در فضای مجازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: مشارکت ضعیف مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد از مهم‌ترین عوامل ناکارآمدی سیاست‌های پیشگیری در حوزه فضای مجازی است.

مشارکت نکردن مردم سبب ناکارآمدی پیشگیری در فضای مجازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدزمان ابطحی ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان بیرجند اظهار کرد: باید اینترنت را پدیده قرن دانست چرا که 19 سال از ورود اینترنت در ایران می‌گذرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 23 میلیون کاربر اینترنت در ایران وجود دارد که بیش از 34 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد و بیش از 50 درصد کاربران اینترنت در خاورمیانه هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند افزود: استقبال زیاد کاربران ایرانی از اینترنت علاوه بر اینکه مزایایی همچون گسترش فناوری و کاربری‌های علمی و پژوهشی دارد پس از مدتی مشکلات قابل توجهی را در عرصه آسیب‌های اجتماعی به وجود می‌آورد.

ابطحی گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ناشی از توسعه و گسترش روزافزون فضای مجازی، برنامه جامعی در دست نداریم.

 

برنامه جامعی برای پیشگیری در فضای مجازی وجود ندارد

وی افزود: نبود سیاست هماهنگ و جامع در زمینه پیشگیری از جرم در فضای مجازی، فعالیت‌های متعدد، پراکنده و بی‌هدف، همکاری ضعیف بین دستگاه‌های متولی امر پیشگیری از وقوع جرم، مواضع و دیدگاه‌های متفاوت سازمان‌های مسئول، مشارکت ضعیف مردم و فقدان حضور سازمان‌های مردم‌نهاد، از مهم‌ترین عوامل ناکارآمدی سیاست‌های پیشگیری در حوزه فضای مجازی است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند تشکیل شورای‌ عالی نظارت بر فضای مجازی را راه‌حلی برای تحقق امر پیشگیری در فضای مجازی عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون اقداماتی برای رصد فضای مجازی در سطح کشور انجام شده اما از بحث پیشگیری در فضای مجازی غفلت شده است.

ابطحی بر هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مسئول در زمینه فضای مجازی تأکید کرد و گفت: باید محیطی امن در اینترنت برای استفاده اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان فراهم شود.

وی ادامه داد: توسعه فناوری‌های جدید باید همراه با توسعه فرهنگ استفاده از این موارد باشد تا شاهد ایجاد مشکلات کمتری در این بخش‌ها باشیم.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول