اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش همدان:

بارش اطلاعات در فضای مجازی زمینه گمراهی است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: بارش اطلاعات از طریق دستگاه‌های ماهواره‌ای، اینترنت و فضای مجازی از سوی دشمنان اسلام غالبأً برای فراهم شدن زمینه گمراهی است.

بارش اطلاعات در فضای مجازی زمینه گمراهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن مظاهری ظهر امروز در مراسم اختتامیه 30 دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان و فرهنگیان استان همدان در جمع 400 نفر از نخبگان رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم، تفسیر، نهج‌البلاغه، اذان، احکام، انشای نماز و مداحی اظهار کرد: دنیای امروز در حال حرکت به سمتی است که با ذره‌ای غفلت انسان‌ها به تباهی کشیده می‌شوند.

وی افزود: بارش اطلاعات از طریق دستگاه‌های ماهواره‌ای، اینترنت و فضای مجازی از سوی دشمنان اسلام غالبا برای فراهم شدن زمینه گمراهی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان گاه به دلیل بی‌اطلاعی حرکات نامأنوسی از خود نشان می‌دهند که نشانه‌های گمراهی دارد اما آنها نمی‌دانند و بدون فکر و اندیشه اقدام به انجام برخی حرکات می‌کنند.

وی ادامه داد: در این جاست که باید به فرمایشات حضرت علی(ع) رجوع کرد که می‌فرمایند: "اگر فکر می‌کنی در راه هدایت هستی از کم بودن افرادی که در این راه هستند به وحشت نیفت" یعنی باید تلاش کنیم دانش‌آموزان بی‌اطلاع از تهاجم فرهنگی را آگاه کرده و آنها را از ورطه گمراهی بیرون بکشیم نه اینکه در فضای ایجاد شده سایر دانش‌آموزان نیز گمراه شوند.

مظاهری بیان کرد: جوانی بهترین فرصت برای استفاده از برکات قرآن است و خوشا به حال افرادی که در دوراهی‌های موجود به قرآن پناه می‌برند چرا که قرآن سپری در مقابل شیطان و باعث برتری اعمال در هنگام سنجش قیامت است.

وی تصریح کرد: در شرایطی هستیم که وزیر آموزش و پرورش، همدانی و از افراد متدین است و توانسته رویکرد قرآنی را که تاکنون بی‌سابقه بوده در وزارت‌ آموزش و پرورش ایجاد کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان ادامه داد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبتنی بر پرورش 10 میلیون حافظ قرآن برای تبدیل شدن به یک دژ پولادین در برابر دشمنان، هم‌اکنون در سطح کشور 10 هزار مدارس قرآنی فعالیت می‌کنند.

وی اذعان کرد: آموزش و پرورش نهضت تربیت حافظان قرآن کریم را در سال تحصیلی 91-90 آغاز و در شهریور ماه آزمون این دوره برگزار می‌شود و امسال نیز مدارس قرآنی با در نظر گرفتن شش ساعت رسمی قرآن در برنامه آموزشی فعالیت خود را آغاز کرده و فارغ‌التحصیلان این مدارس نسبت به سایر دانش‌آموزان مدارس غیر قرآنی از اطلاعات و آگاهی بیشتری نسبت به قرآن برخوردار هستند.

مسئول اداره امور قرآنی نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش نیز گفت: در مرحله نخست این مسابقات 90 هزار دانش‌آموز در بخش آموزشگاهی شرکت کرده و 140 نفر به مرحله کشوری راه‌ یافتند.

عباس تجری افزود: در مسابقات فرهنگیان نیز در مرحله نخست شش‌هزار نفر شرکت کردند که از این تعداد 60 نفر به مسابقات کشوری راه یافتند.

در این مراسم پیمان ثقفی نفر اول رشته قرائت فرهنگیان و علی مولوی نفر اول رشته قرائت در مقطع متوسطه به تلاوت قرآن پرداخته و سارا مهری نیز به عنوان نفر اول رشته‌ نهج‌البلاغه مقاله‌ای را ارائه کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول