اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

سمینار هفته جهانی شیر مادر در گچساران برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان، کارشناسان و پزشکان بهداشتی و درمانی گچساران، سمینار علمی شیر مادر به مناسبت هفته جهانی شیر مادر در این شهرستان برگزار شد.

سمینار هفته جهانی شیر مادر در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سمینار علمی شیر مادر به مناسبت هفته جهانی شیر مادر پیش از ظهر امروز و با حضور مسئولان شبکه بهداشت و درمان گچساران، مسئولان بهداشت و بیمارستان صنعت نفت گچساران و جمعی از پزشکان، متخصصان اطفال، کارشناسان مامایی در سالن اجتماعات بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران برگزار شد.

در این سمینار یک‌روزه مسئولان به ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای بهداشتی و درمانی پرداخته و بر لزوم ارائه مشاوره‌های کیفی و کمی به مادران تأکید کردند.

پروتکل و قانون ترویج تغذیه با شیر مادر، مشکلات موجود در گچساران و بررسی عملکرد بیمارستان‌های دوستدار کودکان در برنامه شیر مادر از جمله موضوعات مطرح ‌شده در این سمینار بود.

اهمیت تغذیه با شیر مادر و مقایسه آن با شیر مصنوعی، عوارض منع مصرف شیر مادر در هنگام استفاده از داروها، آناتومی و فیزیولوژی‌‌های پستان و هورمون‌های مؤثر بر شیردهی و مشکلات پستانی و نیز تغذیه شیرخوار در بیماری‌ و نقاهت و تأثیر تغذیه با شیر مادر در کاهش بیماری‌های جسمی و روانی از دیگر موضوعات و مباحث مطرح‌ شده در این سمینار یک‌روزه بود.

پرسش و پاسخ و دریافت اطلاعات از سوی پزشکان و کارشناسان و بیان مشکلات مشاوره‌ای مادران و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه از دیگر بخش‌های این سمینار بود.

در پایان از کارشناسان، کاردان‌های بهداشت خانواده و فعالان عرصه شیر مادر و مادران موفق در شیردهی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول