اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش کشوری آلرژی غذایی در کودکان خبرداد

ارسال 72 مقاله علمی به همایش آلرژی غذایی در کودکان

خبرگزاری فارس: دبیر همایش کشوری آلرژی غذایی و تغذیه در کودکان از ارسال 72 مقاله علمی از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش خبر داد.

ارسال 72 مقاله علمی به همایش آلرژی غذایی در کودکان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پدرام عطایی پیش‌ازظهر امروز در مراسم آغاز به‌کار همایش آلرژی غذایی در کودکان در سنندج اظهار کرد: بعد از اعلام فراخوان بیش از 72 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد که بعد از بررسی‌های انجام شده، 59 مقاله مورد قبول قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش دو روزه که امروز و فردا به میزبانی استان کردستان برگزار می‌شود از 59 مقاله تائید شده، 48 مقاله در قالب سخنرانی و 12 مقاله دیگر در قالب پوستر ارائه می‌شود.

دبیر همایش کشوری آلرژی غذایی و تغذیه در کودکان تعریف آلرژی، علل، مکانیسم ایجاد آلرژی‌های غذایی، ائوزینوفیلیک دستگاه گوارش، پیشگیری از آلرژی‌های غذایی، و بررسی بیماری سلیاک را از مهم‌ترین محورهای مورد بحث و بررسی در این همایش کشوری عنوان کرد.

به گفته عطایی، این همایش کشوری با همکاری انجمن علمی گوارش و کبد کودکان ایران، مرکز تحقیقات نقص ایمنی، مرکز طبی کودکان و مرکز تحقیقات علوم سلولی مولکولی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این همایش 2 روزه برای شرکت‌کنندگان که شامل پزشکان عمومی، متخصصین و فوق‌تخصصین داخلی، متخصصین و فوق‌تخصصین کودکان، داروسازان، دندانپزشکان و سایر پی‌اچ‌دی‌های مربوطه می‌شوند، امتیاز بازآموزی دارد.

دبیر همایش کشوری آلرژی غذایی و تغذیه در کودکان تصریح کرد: اساتید و محققانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، تبریز، شهید بهشتی، کرمان، زنجان، مشهد، شیراز، بابل، یزد، شهرکرد، زاهدان و کردستان در این همایش حضور دارند که انواع غذاهای آلرژی‌زا و راه تشخیص آلرژی‌های غذایی و راه درمان آنها از جمله موارد مورد بررسی در این دو روزه خواهد بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری این‌گونه همایش‌ها و حضور اساتید مختلف زمینه انتقال تجربیات ارزنده آنان را به دانشجویان به‌عنوان پزشکان و متخصصان آینده فراهم کند.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول