اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته زنجان خبر داد

پرداخت کمک هزینه برای رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند زنجانی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان از پرداخت کمک هزینه برای رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند زنجانی خبر داد.

پرداخت کمک هزینه برای رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند زنجانی
جمشید پرویزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کمیته امداد شهرستان زنجان با فعالیت کمیته امداد شاخه یک و دو و شاخه نیک‌پی در حال امداد رسانی به مددجویان زیر پوشش این نهاد است.

وی اذعان داشت: سالمندان طرح شهید رجایی، زنان مطلقه، زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های زندانیان و خانواده‌هایی که در زمینه تامین معیشت دچار مشکل هستند، مددجویان زیر پوشش این نهاد را تشکیل می‌دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان اذعان داشت: کمیته امداد شهرستان زنجان علاوه بر پرداخت مستمری به مددجویان زیر پوشش این نهاد در سر فصل‌های مختلف بهداشتی نیز اقدام به پرداخت کمک هزینه‌های درمانی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد می‌‌کند.

وی با اشاره به اینکه وجود سو تغذیه در کودکان یکی از مسائل مهم در رشد آنها محسوب می‌شود، ادامه داد: مسئولان کمیته امداد زنجان در راستای برطرف کردن سو تغذیه در کودکان زیر شش سال اقدام به پرداخت کمک هزینه تغذیه‌ای برای این کودکان کرده است.

پرویزی یادآور شد: در حال حاضر 211 کودک از اقشار نیازمند و همچنین از کودکان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان که دارای مشکل سوء تغذیه هستند از کمک هزینه‌های این نهاد استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان با پرداخت سرانه 200 هزار ریال و با سبد غذایی تعیین شده در تلاش برای حل مشکل سوء تغذیه کودکان مذکور است، اضافه کرد: فقط 10 درصد از کودکانی که از مزایای این طرح بهره می‌برند از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد زنجان هستند و 90 درصد بقیه را اقشار نیازمند شهرستان زنجان تشکیل می‌دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان تصریح کرد: کمیته امداد شهرستان زنجان از آغاز سال جاری تاکنون 378 میلیون و 200 هزار ریال برای کودکان دارای مشکل سوء تغذیه کمک هزینه پرداخت کرده است.

وی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد شهرستان زنجان در زمینه‌های مختلف یادآور شد: در حال حاضر 7 هزار و 895 خانوار زیر پوشش کمیته امداد زنجان هستند.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح شهید رجایی توسط کمیته امداد شهرستان زنجان اذعان داشت: در حال حاضر سالمندان زیر پوشش کمیته امداد زنجان در طرح شهید رجایی یک هزار و 876 خانوار است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان یادآور شد: طرح شهید رجایی سالمندان سرپرست خانوار بالای 60 سال ساکن در روستاها را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی همچنین مددجویان زیر پوشش این نهاد در قالب زنان سرپرست خانوار و مددجویان عادی را نیز 5 هزار و 310 خانوار عنوان کرد و ادامه داد: این خانوارها شامل 11 هزار و 57 مددجو است.

پرویزی اذعان داشت: در حال حاضر 30 درصد از مددجویان زیر پوشش در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در مرکز استان هستند.

وی پرداخت مستمری و انجام طرح‌های حمایتی را از اقدامات این نهاد حمایتی عنوان کرد و افزود: اجرای طرح‌های اشتغالزایی و خودکفایی، تامین جهیزیه برای نوعروسان، تهیه هدیه ازدواج برای تازه دامادها، اجرای طرح های فرهنگی و آموزشی و خدمات عمرانی که شامل تهیه مسکن برای مددجویان است، از جمله طرح‌هایی است که سالانه به صورت مستمر توسط مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول