اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش غربالگری شنوایی نوزادان در کرمانشاه برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش کشوری غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران امروز در کرمانشاه برگزار شد.

همایش غربالگری شنوایی نوزادان در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عصر امروز همایش کشوری 2 روزه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران به میزبانی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد.

دلکش الیاسی مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در حاشیه این همایش به خبرنگار فارس گفت: طرح غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران برای کودکان شیرخوار تا 6 ماهه انجام می‌پذیرد.

الیاسی افزود: این همایش هر سال به‌صورت کشوری برگزار می‌شود و نتیجه آن شناسایی شیرخواران و نوزادان دارای مشکل شنوایی و انجام اقدامات لازم قبل از دوره زبان‌آموزی است و شرکت‌کنندگان از سراسر کشور جدیدترین یافته‌های علمی را درباره اجرای بهتر طرح یاد می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در همین راستا ما تلاش می‌کنیم تا با اقدامات پیشگیرانه و در مراحل بعدی اقدامات درمانی مشکل ناشنوایی را به حداقل برسانیم.

الیاسی تصریح کرد: نعمت شنوایی، نعمت بزرگی است و بسیاری از یادگیری‌های انسان از طریق حس شنوایی انجام می‌پذیرد. بنابراین تلاش می‌کنیم در این زمینه نتایج خوبی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: تدوین کتاب، هماهنگی با بیمارستان‌ها، بازدید از مراکز، برگزاری جلسات تخصصی، افزایش سطح آگاهی مجریان،‌خرید دستگاه‌های غربالگری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله اقداماتی است که اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح در سال گذشته انجام داده است.

مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: متاسفانه مشکلاتی چون کمبود امکانات فنی و بودجه و بالا بودن هزینه‌ها بر سر راه انجام طرح غربالگری وجود دارد.

الیاسی ادامه داد: ما به انجام این طرح در سراسر استان اقدامات لازم را به موقع انجام داده‌ایم.

وی گفت: فرهنگی‌سازی و اطلاع‌رسانی باید از طریق رسانه‌های همگانی برای بالا بردن حساسیت جامعه و خانواده‌ها در انجام طرح صورت گیرد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول