اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

روزانه 66 تولد در اردبیل به ثبت می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در استان اردبیل روزانه 66 مورد ولادت به ثبت می‌رسد و با تولد این تعداد نوزاد زندگی خانواده‌ها شور و حال خاصی پیدا می‌کند.

روزانه 66 تولد در اردبیل به ثبت می‌رسد

عبدالله امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به طور متوسط در هر ساعت سه نوزاد در استان اردبیل به دنیا می‌آید.

وی نرخ خام ولادت را 18.8 در هزار اعلام کرد و یادآور شد: به ازای هر 1000 نفر در این استان 19 نفر به جمعیت اضافه می‌شود که نسبت جمعیت دختر به پسر نیز 108 درصد است به طوری که در برابر هر تولد 100 دختر 108 پسر در استان اردبیل به دنیا می‌آید.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در مورد نسبت شهری به روستایی ولادت نیز گفت: در مقابل هر 100 ولادت روستایی 183 ولادت شهری در این استان به ثبت رسیده است.

امینی با ارائه آمار جدیدی از ثبت وقایع چهارگانه در استان خاطرنشان کرد: جمعیت استان یک میلیون و 268 هزار و 235 نفر است که از این تعداد 527 هزار و 217 نفر در روستاها سکونت دارند و 741 هزار و 18 نفر نیز در مناطق شهری سکنی گزیده‌اند.

این مسئول بیان داشت: در یک سال گذشته کل ولادت ثبت شده در استان 23 هزار و 908 نفر بوده که از این تعداد 8 هزار و 328 نفر در مناطق روستایی و 15 هزار و 580 نفر در مناطق شهری تولد یافته‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در مورد واقعه فوت نیز به خبرنگار فارس ابراز داشت: در همین مدت 7 هزار و 82 نفر در استان اردبیل فوت کرده‌اند که نسبت جمعیت فوت شده شهری به روستایی دو برابر است به طوری که در مناطق روستایی 2 هزار و 698 نفر و در مناطق شهری 4 هزار و 384 نفر فوت کرده‌اند.

امینی به وقوع 18 هزار و 750 مورد ازدواج به عنوان یک امر مبارک در استان اردبیل در یک سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز شهرنشین‌ها پیشتاز بودند به طوری که دو برابر مناطق روستایی ازدواج در مناطق شهری به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: در مناطق شهری 12 هزار و 147 ازدواج و روستایی نیز 6 هزار و 603 ازدواج به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در پایان سخنان خود در مورد آمار طلاق نیز به خبرنگار فارس اظهار داشت: در استان اردبیل 2 هزار و 54 طلاق رخ داده که شهرنشین‌ها نیز در این زمینه رکورد‌دار بودند به طوری که یک‌هزار و 423 زندگی مشترک شهر‌نشینان به طلاق منجر شده و تنها 631 پیوند آسمانی روستانشینان یعنی امر ازدواج به طلاق منجر شده است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول