اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد گچساران خبر داد

آغاز طرح تغذیه کودکان در کمیته امداد گچساران

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران گفت: طرح بهبود تغذیه کودکان زیر شش سال در کمیته امداد امام خمینی گچساران آغاز شده و بسته‌های غذایی این طرح در حال توزیع است.

آغاز طرح تغذیه کودکان در کمیته امداد گچساران

امرالله فروزنده ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی در راستای انجام طرح‌های حمایتی خود در طول سال اکنون طرح توزیع سبدهای غذایی میان کودکان زیر شش سال را در دستور کار برای اجرا دارد.

 

* زیر پوشش قرار گرفتن 80 کودک گچسارانی در طرح بهبود تغذیه

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران با اشاره به ضرورت توجه به بهداشت و تغذیه کودکان افزود: طرح بهبود تغذیه کودکان زیر شش سال هر ساله در طول سال برای کودکان زیر شش سال در گچساران اجرا می‌شود.

فروزنده افزود: شبکه بهداشت و درمان گچساران با غربالگری و پالایش کودکان در نقاط مختلف شهری و روستایی، کودکانی که از نظر تغذیه دچار مشکل هستند را به کمیته امداد این شهرستان معرفی می‌کند.

این مسئول در گچساران تصریح کرد: با معرفی این کودکان و متناسب با تأمین اعتبار لازم، تعداد زیادی از این کودکان در طرح بهبود تغذیه شرکت داده می‌شوند و به آنان بسته‌های غذایی داده می‌شود.

فروزنده گفت: برای این کودکان سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، حبوبات، رب گوجه‌فرنگی، پنیر و دیگر اقلام غذایی تهیه و توزیع می‌شود.

وی سرانه تغذیه هر یک از کودکان در این طرح را مبلغی افزون بر 450 هزار ریال عنوان کرد و افزود: وضعیت این کودکان هر چند ماه یکبار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

فروزنده با اشاره به اینکه این طرح ویژه کودکان زیر پوشش کمیته امداد نیست، افزود: برای اجرای این طرح 35 میلیون ریال در نظر گرفته شده است و بیش از 80 کودک در این طرح شرکت داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته افزون بر 150 میلیون ریال برای اجرای این طرح در گچساران هزینه شد که بیش از 60 کودک زیر شش سال در نقاط مختلف شهری و روستایی گچساران پوشش داده شدند.

 

* لزوم برگزاری کلاس‌های مشاوره‌ای تغذیه برای مادران

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران خاطرنشان کرد: برای بهتر اجرا شدن طرح بهبود تغذیه کودکان زیر شش سال در کمیته امداد برنامه‌های آموزشی و بهداشتی پیرامون بهداشت محیط، تنظیم خانواده و عواقب سوء تغذیه برای مادران برگزار می‌شود تا مادران بتوانند با گذراندن این دوره‌ها بهتر به کودکان و خانواده رسیدگی کنند.

فروزنده گفت: همزمان با توزیع بسته‌های غذایی کلاس آموزشی و مشاوره‌ای و جلسات پرسش و پاسخ با مادران این کودکان در زمینه وضعیت تغذیه‌ای صحیح برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: در این کلاس‌ها کارشناسان تغذیه شبکه بهداشت و درمان گچساران با ارائه روش‌های صحیح تغذیه کودکان و خانواده به مادران آموزش‌های لازم را می‌دهند.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول