اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثبت احوال استان یزد اعلام کرد

نام «ابوالفضل» و «حسین» در صدر انتخاب نام‌های نوزادان یزد

خبرگزاری فارس: ثبت احوال استان یزد اعلام کرد: نام‌های ابوالفضل و حسین در صدر انتخاب خانواده‌های یزدی برای نوزادان است.

نام «ابوالفضل» و «حسین» در صدر انتخاب نام‌های نوزادان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی ثبت احوال استان یزد، انتخاب اسماء ائمه اطهار (ع) برای نوزادان در صدر انتخاب نام در خانواده‌های ایرانی است.

در این میان علاقه مردم ایران به امام حسین(ع) ‌وصف ناشدنی است و هم‌اکنون نام حسین نزدیک به 2 میلیون بار در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت شده است.

بر اساس آمار این پایگاه، در سال 1390 اسم و القاب مقدس حضرت امام حسین (ع ) از جمله حسین، محمدحسین، امیرحسین و حسینعلی، هزار و 187 مرتبه از سوی خانواده‌های یزدی برای نوزادانشان انتخاب شده است.

همچنین اسم و القاب حضرت ابوالفضل (ع ) نیز از جمله ابوالفضل، عباس، امیر عباس، عباسعلی و امیر ابوالفضل به تعداد هزار و 108 بار و نام سجاد نیز 109 مرتبه برای نوزادان یزدی برگزیده شده است.

بر اساس این گزارش، نام‌های ابوالفضل، امیرعلی، امیرحسین، امیرمحمد و علی به ترتیب در صدر انتخاب نام نوزادان پسر در یزد است.

سازمان ثبت احوال کشور نیز اعلام کرده است: بررسی آمار نامگذاری ایرانیان در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نشان می‌دهد نام حسین یک میلیون و 696 هزار و 572 بار و نام شبیر 954 بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار این پایگاه، از القاب امام حسین(ع)، نام‌های طیب 7 هزار و 73 بار، شهید 558 بار و مطهر 458 بار بیشترین فراوانی را داشته‌ و نام ابوعبدالله از کنیه‌های ایشان 15 بار در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار این پایگاه مجموع نام، القاب و کنیه‌های امام حسین(ع) یک میلیون و 705 هزار و 856 بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول