اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح شهرداری کاشان

درختان با نوزادان کاشانی متولد می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان از اجرای طرح درخت‌کاری در این شهر با تولد هر نوزاد خبر داد.

درختان با نوزادان کاشانی متولد می‌شوند

 حسین واعظی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با اجرای طرح ابتکاری شهردار کاشان مبنی بر کاشت درخت به مناسبت تولد فرزند، با تولد هر نوزاد در کاشان یک درخت هم متولد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت شهروندان در توسعه شهر به‌خصوص توسعه فضای سبز شهری بسیار حائز اهمیت است، متذکر شد: ارتقای سطح مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی در امر توسعه و نگهداری فضای سبز و محیط‌زیست یکی از اهداف اجرای این طرح است.

این مسئول توجه ویژه به توسعه و نگهداری فضای سبز را امری ضروری خواند و بیان داشت: باید این توجه و اهتمام به حفظ فضاهای سبز در مناطق کویری مانند کاشان که به‌دلیل شرایط اقلیمی از پوشش گیاهی کمتری برخوردار است، مضاعف‌تر شود.

واعظی با تأکید بر اینکه اهمیت به امر درخت‌کاری منحصر به روزی خاص در تقویم نیست آن را اقدامی پسندیده توصیف کرد که باید در طول سال به‌صورت مستمر در دستور کار مردم و مسئولان قرار گیرد.

این عضو شورای شهر کاشان در ادامه، موجودیت و زنده بودن درختان را از دیدگاه علم و دین پرداخت حقیقتی انکارناپذیر دانست و گفت: جنگل و درخت در شریعت اسلام از جایگاهی ویژه برخوردار بوده و در ده‌ها آیه و روایت، مورد بحث قرار گرفته است.

واعظی با اشاره به اینکه خداوند متعال سرنوشت بشر را به گونه‌ای رقم زده که در دامن طبیعت رشد نماید و بدان وابسته و نیازمند باشد، ابراز داشت: درختان هر یک به تنهایی آیتی هستند که قدرت و توانایی خداوند را در منظر چشم هر بیننده‌ای به نمایش می‌گذارند و هر بخش از این آفرینش عجیب و زیبای خداوند، دفتری عظیم از معرفت خداوند بزرگ است.

وی تصریح کرد: دین اسلام دین شادی و خوشبختی است و بندگان نباید بهره خود را از دنیا فراموش کنند و رسیدن به شادی و لذات عقلایی سهم تمامی انسان‌ها است.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول