اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن طب اطفال ایران:

ناآگاهی خانواده‌ها از تغذیه کودکان سبب سوءتغذیه آنها می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن طب اطفال ایران گفت: ناآگاهی خانواده‌ها از نحوه تغذیه کودکان نگران کننده است و در برخی از موارد سبب سوءتغذیه در کودکان شده است.

ناآگاهی خانواده‌ها از تغذیه کودکان سبب سوءتغذیه آنها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جواد فیض بعد از ظهر امروز در سمینار بین‌المللی تازه‌های طب اطفال اظهار داشت: اگر چه گزارش شده که یک سوم اطفال ایران سوءتغذیه دارند اما با قاطعیت می‌گویم که فقر مالی دلیل اصلی آن نیست بلکه به ناآگاهی خانواده‌ها از نحوه تغذیه کودکان برمی‌گردد.

وی از رسانه‌های گروهی و مسئولان دولتی خواست که در این ارتباط آگاهی مردم را افزایش دهند، بیان کرد: تغذیه سالم و ورزش و تحرک باید جزو برنامه‌های معمول زندگی کودکان قرار بگیرد.

رئیس انجمن طب اطفال ایران با اشاره به اینکه نیم‌ قرن است که کار طبابت کودکان را برعهده دارم، تصریح کرد: پزشکی کشور طی 30 تا 40 سال قبل به صورت ویژه پیشرفت کرده است و مقایسه آن با کشورهای منطقه و جهان بسیار سخت است.

وی اظهار داشت: امروزه دولت و مقامات عالیه ایران توجه ویژه‌ای به بحث پزشکی دارد و فرهنگ پزشکی در بین عامه مردم جا افتاده است.

فیض اضافه کرد: ‌نگرانی از درمان بیماری‌های عفونی در کودکان نداریم، چرا که شاهد پیشرفت‌های زیادی در عرصه درمان بیماری‌های عفونی اطفال طی سال‌های گذشته بودیم.

وی با بیان اینکه عمر خود را به طبابت اطفال گذراندم، ادامه داد: در حال حاضر در درمان برخی از بیماری‌های صعب‌العلاج و ناهنجاری‌های مادرزادی با مسائل و مشکلات زیادی رو به ‌رو هستیم.

عضو هیئت رئیسه سمینار تازه‌های طب اطفال اظهار داشت: آنچه از سخنرانی متخصصان طب اطفال کشور ترکیه می‌توانیم برآورد کنیم این است که کنترل بیماری سرطان در این کشور طی چند سال، از 23 درصد به 65 درصد افزایش یافته که در چند سال آینده با طی کردن همین روند به 80 درصد می‌رسد.

فیض با اشاره به اینکه این موفقیت انجمن متخصصان طب اطفال ترکیه در کنترل بیماری سرطان در این دسته از افراد برای ایرانیان جای خوشحالی دارد، زیرا که به خوبی می‌توانیم از اقدامات درمانی آنها الگوبرداری کنیم، تصریح کرد: به طور قطع دیگر بیماری‌های عفونی در کودکان برای جامعه پزشکی ایران نگران‌ کننده نیست. 

وی با بیان اینکه اگر چه مقایسه وضعیت درمان طب اطفال ایران با کشور ترکیه دشوار است، اما در قیاس با کشورهایی مثل تاجیکستان، پاکستان و افغانستان که به خاطر جنگ‌های متعدد از وضعیت درمانی خوبی برخوردار نیستند، در جایگاه خوبی قرار داریم.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول