اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

همایش کشوری آلرژی غذایی در کودکان آغاز شد

خبرگزاری فارس: همایش کشوری آلرژی غذایی و تغذیه در کودکان با حضور رئیس انجمن طب کودکان و بنیان‌گذار طب گوارش کودکان در سنندج آغاز به‌کار کرد.

همایش کشوری آلرژی غذایی در کودکان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیش‌ازظهر امروز در مراسم آغاز به‌کار این همایش که با حضور جمعی از اساتید، پزشکان و دانشجویان سراسر کشور در تالار ابن‌سینا این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: سلامتی موهبتی الهی است و تلاش در راستای حفظ آن بر همه انسان‌ها واجب است.

طیب قدیمی افزود: دست‌اندرکاران نظام سلامت و متخصصین در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی برای حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه وظیفه‌ای سنگین دارند که به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه تلاش و فعالیت در حوزه‌های علمی و تحقیقاتی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های جامعه پزشکی باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سلامت انسان‌ها و به تبع آن سلامت جامعه به عوامل مختلفی بستگی دارد که تغذیه یکی از مهم‌ترین عواملی است که ارتباط مستقیم با حفظ و ارتقای سطح سلامت انسان دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: تغذیه و موادغذایی در کنار اهمیت و فوایدی که برای رشد و نمو انسان‌ها دارند گاهی موجب بروز  آلرژی و اختلال در بدن شخص می‌شوند.

قدیمی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر بروز آلرژی‌های غذایی به دلایل مختلف افزایش یافته و بدون شک شناخت بیشتر در مورد انواع آلرژی‌ها می‌تواند در تشخیص، کاهش و رفع آنها نقش مهمی داشته باشد.

وی بیان تازه‌ترین مباحث و بررسی‌های علمی در زمینه آلرژی‌های غذایی در کودکان و تبادل افکار و نظرات اندیشمندان و صاحب‌نظران علمی را از جمله اهداف این همایش عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان افزود: این همایش ظرفیت مناسبی برای ارائه دستاوردهای جدید و مبادله پژوهشی در زمینه تغذیه کودکان و آلرژی‌های غذایی در آنان خواهد بود.

قدیمی در ادامه از ارتقای شاخص‌های سلامت در این استان خبر داد و گفت: مصوبات سفرهای استانی دولت‌ زمینه ارتقای شاخص‌های سلامت استان را فراهم کرد به گونه‌ای که هم‌اکنون دورترین نقاط استان از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار هستند.

به گفته قدیمی، در حال حاضر دورترین مناطق استان از شاخص‌های سلامت در سطح بالایی برخوردار شده‌اند و این به میمنت وجود نظام جمهوری اسلامی حاصل شده است.

وی در پایان تصریح کرد: اجرای برنامه پزشک خانواده، بهسازی مراکز بهداشت خانه‌های روستایی، تجهیز بیمارستان‌ها به امکانات روز همگی نشان از توجه و اهتمام ویژه دولت و نظام اسلامی به مقوله سلامت دارد.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول