اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کمیته امداد استان مرکزی

1100 کودک، زیر پوشش طرح بهبود تغذیه قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: یک‌هزار و 100 نفر از کودکان زیر شش سال این استان در سال گذشته از طرح بهبود تغذیه کودکان این نهاد بهره‌مند شدند.

1100 کودک، زیر پوشش طرح بهبود تغذیه قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی طلایی‌فیروزجایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح بهبود تغذیه کودکان با هدف ارتقاء وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به سوء تغذیه در خانوارهای نیازمند، ارتقاء آگاهی، نگرش شهروندان در زمینه تغذیه صحیح و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، نگرش و عملکرد مادران در زمینه تغذیه و رشد کودک، افزایش دانش و مهارت پزشکان و کارکنان بهداشتی در زمینه الگوی تغذیه صحیح، تغذیه و رشد کودک در سال گذشته نیز توسط کمیته امداد استان به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح سبدهای غذایی به طور مستمر در هر ماه به خانواده‌های دارای فرزندان زیر 6 سال ارائه شده است.

به گفته وی اعتبار اختصاص یافته به این طرح در سال گذشته 2 میلیارد و 640 میلیون ریال بوده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی همچنین با اشاره به طرح بهبود رژیم غذایی بیماران افزود: در راستای اجرای این طرح که به منظور حمایت از بیماران خاص زیر پوشش این نهاد اجرا شد سبدهای  غذایی به ارزش 370 هزار ریال به صورت ماهانه بین آنها توزیع شده است.

طلایی‌فیروزجایی بیان داشت: اجرای این طرح در بهبود سلامت بیماران نقش بسزایی داشت که امسال نیز با تامین اعتبارات لازم تداوم خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه اجرای دو طرح یاد شده از مهم‌ترین سیاست‌ها و اولویت‌های کمیته امداد در سال گذشته به شمار می‌رفت متذکر شد: با توجه به اثرات بسیار مثبت این طرح‌ها امید می‌رود به عنوان اولویت‌های بخش بهداشت و درمان در سال جاری نیز قرار گیرند.

رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی انجام آموزش‌های بهداشتی و توزیع هدایای بهداشتی، توزیع لوازم بهداشتی، طرح بهداشت دهان و دندان و کمک به درمان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را از دیگر اقدامات این نهاد در سال گذشته خواند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول