اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمایه‌گذاری 13 کشور خارجی در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد سرمایه‌گذاری‌ خارجی استان مرکزی از سرمایه‌گذاری 13 کشور خارجی در استان خبر داد.

سرمایه‌گذاری 13 کشور خارجی در استان مرکزی

حسن میرزاخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر 13 کشور خارجی در استان اقدام به سرمایه‌گذاری مستقیم و مشارکت مدنی کردند.

وی تصریح کرد: از مجموع سرمایه‌گذاری‌های خارجی کشورهای اروپایی با 17 پروژه 59.2 درصد حجم سرمایه‌گذاری خارجی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر ستاد سرمایه‌گذاری‌ خارجی استان مرکزی با بیان اینکه 22 درصد از حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز مربوط به کشورهای همسایه و مسلمان است ادامه داد:  جذب این میزان سرمایه‌گذاری در شرایطی صورت گرفته که ایران در شرایط تحریم قرار دارد.

میزراخانی با اشاره به اینکه تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر در سیاست‌های امسال ستاد سرمایه‌گذاری خارجی استان قرار دارد گفت: عمده‌ترین سرمایه‌گذاری‌‌های انجام شده در زمینه محصولات شیمیایی، پتروشیمی، فلزی، نساجی، صنایع غذایی، ساختمانی و بازیافت صورت گرفته است، در بخش معدنی نیز سرمایه‌گذاری‌ در زمینه سنگ‌های تزئینی و ساختمانی و برداشت سرب و روی صورت گرفته است.

وی حجم سرمایه‌گذاری مصوب استان بر اساس مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی که توسط وزیر صادر شده را بالغ بر 337 میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون از این میزان 171 میلیون دلار جذب سرمایه‌‌گذار خارجی محقق شده است.

میرزاخانی گفت: قبل از فعالیت دولت نهم بالغ بر 17 میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان صورت گرفته بود که این میزان تا پایان سال گذشته با 10 برابر رشد به 171 میلیون دلار رسیده است.

به گفته وی با توجه به موقعیت ویژه صنعتی استان بیش از 95 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی استان در زمینه محصولات شیمیایی و پتروشیمی صورت گرفته است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول