اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری زنجان با سرمایه‌گذاران ترک عنوان شد

زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان زنجان فراهم شود

خبرگزاری فارس: مسئولان استان زنجان در جلسه مشترک با سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای از فراهم‌شدن زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان زنجان خبر دادند.

زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان زنجان فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بعد از ظهر امروز جلسه ستاد سرمایه‌گذاری با حضور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری زنجان و همچنین سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان زنجان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از محصولات کشاورزی استان زنجان و همچنین محصولاتی که از استان صادر می‌شود، ارائه شد.

نماینده سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در این جلسه با اشاره به برخی از محصولات شاخص قابل تولید در استان زنجان اضافه کرد: سالانه 20 هزار تن کشمش در استان زنجان تولید می‌شود.

علی احمدی با اشاره به محصولات زراعی و همچنین تولید بالای گندم در استان زنجان افزود: در استان زنجان گندم دو برابر نیاز استان تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان زنجان به علت اقلیم‌های متفاوتی که دارد، قابلیت کشت محصولات متنوعی را داراست.

نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه با اشاره به تولید سیب‌زمینی، گوجه فرنگی و برخی از محصولات تولیدی در استان زنجان اضافه کرد: تاکنون کار کشت برخی از این محصولات انجام شده و برخی نیز در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به تولید محصولات دامی در استان زنجان اضافه کرد: یکی از نژاد‌های مرغوب موجود در استان زنجان نژاد گوسفند افشار است.

احمدی همچنین با اشاره به پرورش ماهی در آب‌های داخلی استان زنجان افزود: پرورش ماهی نیز یکی از موضوعاتی است که در چند سال اخیر پیشرفت بسیاری در این بخش  استان زنجان داشته است.

همچنین در ادامه این جلسه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با اشاره به برخی از فعالیت‌های اقتصادی صورت گرفته در استان زنجان اضافه کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر میزان سرمایه‌گذاری در استان زنجان افزایش پیدا کرده است.

ابوالفضل فلاح خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط لازم در استان زنجان برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شده است.

همچنین در ادامه این جلسه دبیر اتاق تعاون استان زنجان اظهار کرد: اتاق تعاون استان نیز آمادگی لازم برای همکاری با استانبول را داشته و در حال حاضر شرایط لازم برای این همکاری فراهم شده است.

محسن جاویدان با اشاره به فعالیت شرکت‌های تعاونی در استان زنجان افزود: در استان زنجان شرکت‌های تعاونی فعالیت مناسبی داشته و از آنها حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول