اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس خبر داد

کسب رتبه نخست کشوری فارس در جذب سرمایه‌گذاری خارجی

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: فارس رتبه نخست کشوری را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی کسب کرد.

کسب رتبه نخست کشوری فارس در جذب سرمایه‌گذاری خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن اردکانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور وزیر کشور برگزار شد با تشریح اقدامات عمرانی صورت گرفته در 11 ماهه گذشته اظهار داشت: در سال 90 فارس توانست با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در جذب سرمایه‌گذاری خارجی مقام برتر را در کشور کسب کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: سهم استان فارس از 3 هزار میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور 356 میلیون دلار بود.

وی با اشاره به درآمد عمومی این استان در سال 90 نیز ابراز داشت: درآمد عمومی این استان در سال 90 معادل 4 هزار و 676 هزار میلیارد تومان بوده که سهم فارس در کشور بیش 2.4 درصد است.

اردکانی از رشد 52 درصدی بودجه عمرانی این استان در سال 90 نیز خبر داد و بیان کرد: اعتبار عمرانی این استان در سال 90 از 313 میلیارد تومان به 423 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی در راستای جهش عمرانی در این استان ابراز داشت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت دفاع امکانات بسیاری به این استان در راستای تقویت زیرساخت‌های صنعتی وارد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان در حوزه عمران شهری نتیجه انعقاد تفاهم‌نامه میان استاندار فارس و وزیر دفاع بود.

وی در ادامه متوسط اجرای مصوبات هیئت دولت در فارس را 70 درصد اعلام کرد و افزود: مصوبات دور نخست 84 درصد، مصوبات دور دوم 67 درصد و مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان فارس با پیشرفت 58 درصدی همراه بوده است.

اردکانی تعداد پروژه‌های مهر ماندگار را در این استان 61 پروژه اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر 154 پروژه ورزشی در فارس در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در فارس بیش از یک‌هزار و 500 کیلومتر خط راه آهن در حال اجرا یا ساخته شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی راه آهن شیراز – بوشهر - عسلویه با 645 کیلومتر خط ریلی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان و راه آهن شیراز – فسا – استهبان - نیریز با اعتبار 800 میلیارد تومان از جمله پروژه‌های مهم در بحث راه آهن بوده که در حال اجراست.

اردکانی کلنگ‌زنی تالار مهر شیراز با اعتبار 32 میلیارد تومان، سد تنگ سرخ با اعتبار 100 میلیارد تومان، افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه راه آهن شیراز با 50 میلیارد تومان اعتبار، افتتاح همزمان 27 هزار و 645 واحد مسکن مهر در این استان و طرح توسعه حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) را با هزینه تملک 29 میلیاردتومانی از جمله پروژه‌های عمرانی مهم در استان فارس اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فرودگاه شیراز، آغاز عملیات اجرایی پروژه نیکان (بهسازی بافت فرسوده) و کلنگ‌زنی بیمارستان 313 تخت‌خوابی تامین اجتماعی نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی استان فارس است.

وی در ادامه با اشاره به حضور وزیر نفت در شیراز بیان کرد: فردا صبح با حضور وزیر نفت آخرین مرحله از اجرای فاز دوم پالایشگاه شیراز تصویب و پروژه آماده اجرا می‌شود.

به گزارش فارس و به گفته اردکانی 75 هزار واحد مسکونی مسکن مهر در این استان در دست احداث قرار دارد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول