اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

سرمایه‌گذاری خارجی در زنجان 11 درصد رشد داشته است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان از رشد 11 درصدی جذب سرمایه‌گذاری خارجی زنجان در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن خبر داد.

سرمایه‌گذاری خارجی در زنجان 11 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان پرستو در زنجان که در هتل بزرگ برگزار شد، اظهار داشت: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یکی از مراکز پر خیر و برکت برای استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته اقدام به جذب 142 میلیون دلار سرمایه خارجی کرده است، افزود: جذب سرمایه‌گذاری در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن 11 درصد رشد داشته است.

معاون عمرانی استاندار زنجان تاکید کرد: رشد جذب سرمایه‌گذاری در سال گذشته منجر به ممتاز شدن رتبه استان زنجان در بین استان‌های دیگر در جذب سرمایه‌گذاری خارجی شده است.

وی مدت زمان صرف شده بین درخواست سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بیمارستان پرستو در زنجان تا کلنگ‌زنی بیمارستان را یک ماه عنوان کرد و گفت: همه اقدامات لازم در این زمینه در مدت زمان کوتاهی بین ارگان‌های ذی‌ربط انجام شده است که جای تقدیر دارد.

کریمی از جایگاه برتر استان زنجان در شاخص‌های بهداشتی خبر داد و اضافه کرد: برای ارتقای این جایگاه باید بیشتر تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه دولت قصد دارد ارائه برخی از خدمات را به بخش خصوصی واگذار کند، تاکید کرد: این به معنای خروج دولت از بخش بهداشت و درمان نیست و دولت به هیچ وجه نمی‌تواند خود را از بهداشت و درمان مردم جدا کند.

معاون عمرانی استاندار زنجان بیمارستان پرستو را دومین بیمارستان خصوصی زنجان عنوان و تصریح کرد: نخستین بیمارستان خصوصی زنجان در مراحل پایانی احداث است و تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به وجود سرمایه خارجی برای احداث بیمارستان پرستو اشاره کرد و گفت: بخشی از هزینه‌های احداث بیمارستان هم از طریق تسهیلات بانکی تامین شود که استان در این رابطه آمادگی دارد.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود از سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور که از سرمایه‌های خود درصدد ادای دین به وطن استفاده می‌کنند، تقدیر کرد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان شرکت کننده در فتح خرمشهر گفت: همه مدیون ایثارگری آن عزیزان به ویژه شهدا و امام راحل هستیم.

در ادامه مراسم رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان به نمایندگی از بخش خصوصی استان پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خوشامدگویی به سرمایه‌گذاران بیمارستان پرستو که از خارج از کشور وارد استان شده‌اند، گفت: استان زنجان به سبب داشتن مسئولان خوش فکر در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد.

سجاد نبانچیان ضمن تشکر از گروه سرمایه‌گذار بیمارستان پرستو برای انتخاب زنجان برای سرمایه‌گذاری تصریح کرد: زنجان گذرگاه ارتباطی هفت استان به مرکز کشور محسوب می‌شود و این موضوع مزیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر همراهی مسئولان دولتی با گروه سرمایه‌گذاری بیمارستان پرستو اضافه کرد: بخش خصوصی هم هر کاری از دستش برآید برای پیشبرد پروژه انجام می‌دهد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول