اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست منطقه آزاد ارس:

مناطق آزاد ایران بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری خارجی هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد جهان، شرایط اقتصاد جهانی و بحران‌های گریبان‌گیر اقتصاد و در کنار آن تسهیلات ویژه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران این مناطق بهترین گزینه برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور هستند.

مناطق آزاد ایران بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری خارجی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی در دیدار با سفرای کشورهای برونئی و مالزی اظهار کرد: مزایای قانونی ویژه به همراه هزینه‌های پایین تولید در این مناطق باعث کاهش قیمت تمام شده کالاها شده و در نتیجه ارزش افزوده بالاتر برای سرمایه‌گذاران تولیدی می‌شود.

وی ضمن تشریح مزایای منطقه آزاد ارس برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی تصریح کرد: انرژی، نیروی انسانی و انرژی برق‌ارزان و مزایایی همچون معافیت مالیاتی 20 ساله و معافیت از پرداخت عوارض گمرکی زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی را در مناطق آزاد ایران فراهم کرده است.

نجفی افزود: منطقه آزاد ارس منطقه‌ای با تمدن قدیمی، وجود بناهای تاریخی ،اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است و امکان ایجاد ارتباط در زمینه گردشگری و توریسم را دارد.

وی با تاکید بر توانمندی‌های منطقه آزاد ارس اظهار داشت: قرارگیری در مسیر کریدور شرق به غرب و حوزه کشورهای cis ،بازار 400 میلیونی کشورهای همجوار، نزدیکی به کشور ترکیه به‌عنوان دروازه اروپا، همسایگی با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان، دارا بودن مسیرهای ارتباطی ریلی و جاده‌ای و ترانزیتی، وجود پنج پردیس بین‌المللی دانشگاه‌های معتبر کشور در مقاطع کارشناسی ارشد دکترا و phd وجود زیرساختارهای مناسب و انبارهای بزرگ گمرکی نیز از جمله مزایای این منطقه اقتصادی در شمال غرب کشور است.

نجفی با تاکید بر افزایش روابط آذربایجان‌شرقی و به ویژه منطقه آزاد ارس و مالزی در حوزه مباحث اقتصادی و گردشگری گفت: کشورهای مسلمان و دوست مالزی و برونئی و ایران می‌توانند با افزایش روابط اقتصادی و گردشگری موجب ارتقا سطح اقتصاد و صنعت توریسم باشند.

وی، با دعوت رسمی از سفرای مالزی و برونئی خواست تا از منطقه آزاد ارس بازدید کرده و از نزدیک در جریان امکانات و فعالیت‌های این منطقه قرار بگیرند.

اضافه می‌شود، سفرای کشورهای مالزی و برونئی عصر دیروز با استاندار آذربایجان‌شرقی و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان نیز دیدار کردند، این هیئت در روزهای آتی بازدیدهای مختلفی از توانمندی‌های صنعتی و تولیدی استان خواهند داشت. 

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول