اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد:

طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری خارجی در یزد شناسایی شد

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد گفت: تعدادی طرح قابل سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه‌های مختلف در استان یزد شناسایی و به هیئت‌های تجاری خارجی معرفی شده است.

طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری خارجی در یزد شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مهدی مهدیار پیش از ظهر امروز در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان یزد با تشریح اهداف تشکیل این ستاد و وظایف آن اظهار داشت: طی حدود یک سال گذشته تلاش‌های گسترده‌ای برای رونق سرمایه‌گذاری در استان یزد صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی، اطلاع‌رسانی و معرفی پتانسیل‌ها، مزیت‌ها و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری، شناسایی طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری و رفع موانع و مشکلات این بخش از جمله این اقدامات است.

مهدیار افزود: این ستاد حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی دارد و ارسال کتاب «یزد فرصتی برای سرمایه‌گذاری» به کلیه سفارت‌خانه‌های کشور هم‌چنین سفارتخانه‌های کشورهای خارجی حاضر در کشور از دیگر اقدامات این ستاد است.

وی از فعالیت سه شرکت سرمایه‌گذاری خارجی در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر زمینه جذب سرمایه‌گذاران فراهم شده و تعدادی در حال فعالیت هستند.

مهدیار با اشاره به وجود تعدادی طرح نیمه‌تمام صنعتی، معدنی و تولیدی در استان یزد خاطرنشان کرد: تعدادی سرمایه‌گذار داخلی، آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری خارجی در این طرح‌ها اعلام کردند.

وی یادآور شد: امسال مذاکرات با هیئت‌های مختلف سرمایه‌گذاری خارجی و تلاش‌های مختلفی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای پروژه‌های اقتصادی در حوزه صنعت، معدن و گردشگری استان انجام شده است و تعدادی از این پروژه‌ها به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و در مرحله کسب مجوز سرمایه‌گذاری خارجی است.

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک تعداد قابل توجهی از این طرح‌ها به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم از ناحیه سرمایه‌گذاران خارجی محقق شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری یزد نیز از پیگیری و تلاش مستمر مجموعه استان برای رونق سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری در استان یزد شناسایی و مذاکرات لازم برای این امر انجام شده است.

منتظری، همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوص در این زمینه را خوب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: در آینده شاهد رونق بیشتر این بخش باشیم.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول