اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌جنوبی:

منطقه ویژه اقتصادی سبب جذب سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز کار ساخت منطقه ویژه اقتصادی در خراسان‌جنوبی گفت: ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی سبب جذب سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی سبب جذب سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

محسن احتشام امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند برکات زیاد دیگری نیز در پی داشته باشد که ایجاد اشتغال پایدار یکی از مهم‌ترین برکات ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی است.

وی ادامه داد: افراد فعال در این منطقه از معافیت‌های مخصوصی بهره‌مند می‌شوند تا توان رقابت در سطح کشور را داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن خراسان‌جنوبی به مهم‌ترین مزیت‌های خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: استان ما دارای توان علمی بسیاری بالایی است و در حال حاضر 15 دانشگاه و 42 هزار دانشجو در این منطقه تحصیل می‌کنند که این می‌تواند زمینه جذب نیروی کار تحصیلکرده را فراهم کند.

احتشام، دامپروری را یکی دیگر از نقاط قوت این استان عنوان کرد و افزود: وجود 700 واحد مرغداری گوشتی در استان می‌تواند زمینه صادرات این محصولات به کشورهای همسایه را فراهم کند.

وی بر توسعه سرمایه‌گذاری در زمینه فرش منطقه تأکید کرد و گفت: وجود رشته‌های اصیل صنایع‌دستی در دانشگاه‌های استان می‌طلبد که سرمایه‌گذاری در بخش فرش و گلیم اصیل این منطقه توسعه پیدا کند و این یک فرصت مناسب برای استان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن خراسان‌جنوبی استقرار خراسان‌جنوبی در مسیر اقتصادی منطقه را یکی دیگر از مزیت‌های استان ما برشمرد و افزود: با توجه به مزیت‌های موجود باید زمینه توسعه سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.

احتشام با بیان اینکه 30 درصد تولید زعفران کشور متعلق به خراسان‌جنوبی است، گفت:‌ باید بر روی صنایع تبدیلی مربوط به این محصول استراتژیک سرمایه‌گذاری بیشتری در استان صورت گیرد.

وی تولید عناب، پنبه، یونجه و چغندرقند در استان را یکی دیگر از مزیت‌های کشاورزی منطقه عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد کارخانجاتی مانند قند اسدآباد و واحدهای فرآوری زرشک و زعفران در قاینات از جمله اقداماتی است که در راستای بهره‌برداری از این محصولات برای توسعه استان انجام شده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول