اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار طرابوزان خبر داد

اختصاص 85 درصد سرمایه‌گذاری‌های خارجی زنجان به سرمایه‌گذاران ترک‌

خبرگزاری فارس: استاندار طرابوزان گفت: 85 درصد از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان زنجان توسط کشور سرمایه‌گذاران ترکیه صورت گرفته است.

اختصاص 85 درصد سرمایه‌گذاری‌های خارجی زنجان به سرمایه‌گذاران ترک‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رجب قیزیلچیق بعد از ظهر امروز در دیدار با مسئولان استان زنجان ضمن تقدیر از ارائه اطلاعات مسئولان زنجانی از وضعیت استان اظهار داشت: مرکز توسعه تجارت استان طرابوزان خدمات خوبی را در زمینه روابط تجاری به تجار و تولیدکنندگان استان زنجان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه با مراجعه به مرکز توسعه تجارت استان طرابوزان کارها و اقدامات در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی در سایه این مرکز می‌توانند اقدامات خوب و موثری را انجام دهند.

استاندار طرابوزان با ابراز خوشحالی از اینکه 85 درصد از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان زنجان توسط کشور سرمایه‌گذاران ترکیه صورت گرفته است، اضافه کرد: با ادامه تعامل و همکاری در زمینه تجارت و اقتصاد به نتایج خوبی می‌رسیم.

وی با بیان اینکه امکانات و زیرساخت‌های لازم در استان طرابوزان فراهم شده است، ادامه داد: این استان ظرفیت‌های بزرگی برای در زمینه تجارت و گردشگری دارد.

قیزیلچیق با اشاره به اینکه استان طرابوزان با توجه به صادرات یک میلیارد دلاری از استان‌های برتر در ترکیه محسوب می‌شود، تصریح کرد: در زمینه صنایع نیز زیرساخت‌های زیادی در استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه استان طرابوزان از نظر کشاورزی مرکز تولید فندق به شمار می‌رود که این محصول به مناطق مختلف نیز صادر می‌شود، یادآور شد: بزرگ‌ترین کارخانه شکلات نیز در این استان احداث شده است.

استاندار طرابوزان با اشاره به وجود بنادر بسیار مجهز در استان طرابوزان اظهار داشت: با استفاده از این بنادر می‌توان با کشورهای اروپایی و آمریکایی ارتباط برقرار کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر آخرین تکنولوژی‌ها در دانشگاه‌های استان طرابوزان ارائه می‌شود، خاطر نشان کرد: برای نخستین بار در سطح بین‌المللی مرکزی در زمینه ایمپلنت‌های دندان در این استان راه‌اندازی شده است.

قیزیلچیق با اشاره به اینکه در زمینه تحقیقات و پژوهش‌ها نیز می توانیم با استان زنجان همکاری داشته باشیم، تصریح کرد: این منطقه زیرساخت‌های لازم در زمینه گردشگری و جذب توریست را نیز دارد.

وی با اشاره به ایجاد آژانس سرمایه‌گذاری در منطقه اضافه کرد: از این فرصت‌ها نیز می‌توان برای توسعه روابط تجاری بین دو استان استفاده کرد.

استاندار طرابوزان اظهار داشت: برگزاری جلسات متوالی در زمینه همکاری‌های تجاری بین دو استان زنجان و طرابوزان باید سریع انجام شود تا بتوانیم از این ملاقات‌ها و فرصت‌ها بهره لازم را ببریم.

وی خواستار شد: مسئولان استان زنجان از استان طرابوزان و جاذبه‌ها و ظرفیت‌های آن بازدید کنند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول