اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

افزایش 10 برابری سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی از افزایش 10 برابری سرمایه‌گذاری‌های خارجی این استان در سال گذشته خبر داد.

افزایش 10 برابری سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد پیش از ظهر امروز در جمع اعضای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت نهم شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و به تبع آن در استان بسیار سهل و آسان شد که حاصل آن رشد 10 برابری سرمایه‌گذاری خارجی در این استان بوده است.

وی تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی انجام شده تا قبل از فعالیت دولت نهم در این استان 17.9 میلیون دلار بوده که با افزایش 10 برابری تا پایان سال گذشته به  170.8  میلیون دلار رسیده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: با وجود تلاش‌های دشمنان به ویژه کشورهای اروپایی بخش اعظمی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی مربوط به کشورهای اروپایی است که این نشان‌دهنده اعتماد این کشورها به سرمایه‌گذاری در ایران است.

شعبانی‌فرد با اشاره به شرایط بسیار مطلوب فراهم شده در کشور برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیان کرد: شرایط سرمایه‌گذاری در ایران به هیچ وجه قابل مقایسه با کشورهای عربی نیست، چرا که ایران تا 49 درصد سهم را به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه سرمایه‌گذاری می‌دهد و 51 درصد باید سهم سرمایه‌گذاران داخلی باشد.

شعبانی‌فرد گفت: اعضای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی باید بکوشند در سال جاری حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی را افزایش داده و مشکلات موجود در این مسیر را رفع کنند.

وی با اشاره به رشد 120 درصدی حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور گفت: این میزان سرمایه‌گذاری با توجه به تحریم‌های دشمنان نشان‌دهنده اطمینان بالای سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی است.

در این نشست مشکلات سرمایه‌گذاری 8 شرکت تولیدی در نقاط مختلف استان، تامین گاز، پرداخت مالیات، واردات مواد اولیه و بخشودگی جرایم آلایندگی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول