اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اقتصادی و دارایی استان یزد:

سرمایه‌گذاری خارجی اهرم توسعه و رشد اقتصادی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اقتصادی و دارایی استان یزد، جذب سرمایه‌گذاری خارجی را اهرمی برای توسعه و رشد اقتصادی دانست.

سرمایه‌گذاری خارجی اهرم توسعه و رشد اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره اقتصاد و دارایی استان یزد، مرادعلی میر اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی، راهکار اساسی برای رونق اقتصادی است.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذاری خارجی، راهکار اساسی برای توسعه و رونق اقتصادی جامعه و ایجاد اشتغال است و می‌تواند به عنوان اهرمی برای توسعه و رشد اقتصادی به کار گرفته شود.

میر خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند به اصلاح نظام مدیریت و تبادل تجربیات اقتصادی و بکارگیری فناوری نوین منجر شود.

وی تصریح کرد: هم‌چنین این امر، فعال شدن اقتصاد کشور، افزایش اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های خالی، افزایش کمی و کیفی محصولات، توسعه صادرات، بهبود شرایط زندگی مردم و شادابی اقتصادی جامعه را به همراه دارد.

میر، بهبود روابط بین‌الملل، حضور در مبادلات بین‌المللی و ارتباط با بازارها و فرصت‌های جهانی و استفاده از امتیازات، تسهیلات و معافیت‌های بین‌المللی را از دیگر آثار مثبت سرمایه‌گذاری خارجی برشمرد.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان یزد تصریح کرد: سرمایه‌گذاری خارجی به اندازه‌ای عامل شتاب دهنده رشد اقتصادی و توسعه کشورها محسوب می‌شود که برخی کشورها نظیر چین، امارات و عربستان با وجود برخورداری از مقادیر قابل توجهی دخایر ارزی، باز هم نهایت کوشش خود را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی به کار می‌برند و از این طریق سعی در تضمین قدرت اقتصادی و سیاسی خود دارند.

وی اطلاع‌رسانی در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی را مورد تأکید قرار داد و از این امر به عنوان یک ضرورت برای جلب سرمایه‌گذاری خارجی یاد کرد و گفت: شناخت متقاضیان داخلی از کانون‌های سرمایه در جهان و آشنایی با فنون مذاکره و اطلاع کانون‌های سرمایه‌گذار بین‌المللی از وجود طرح‌های خارجی از موضوعاتی است که در این مبحث باید دنبال شود.

دبیر ستاد و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد گفت: در این راستا، همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اوایل سال آینده در استان یزد برگزار می‌شود.

طی سالهای اخیر با اقدامات انجام شده روند سرمایه‌گذاری در استان یزد رو به رشد است و جهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

هم‌چنین گروه‌های مختلف سرمایه‌گذار داخلی و خارجی آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در این استان اعلام کرده و برخی از آنها نیز در حال فعالیت در این بخش هستند.

استان صنعتی و معدنی یزد، دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه برای سرمایه‌گذاری است و وجود واحدهای صنایع، معادن، کارخانجات و واحدهای بزرگ تولیدی نظیر فولاد، سنگ‌آهن بافق، زغال‌سنگ طبس و کاشی این استان را به قطب صنعتی و معدنی کشور تبدیل کرده و بستر و زمینه لازم را برای سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم کرده است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول