اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

جذب 120 میلیون دلار سرمایه‌‌گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی، این استان را ششمین استان کشور از نظر جذب سرمایه‌گذاری خارجی اعلام کرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان بر اساس ورود سرمایه، 120 میلیون دلار در سال گذشته اعلام شده است.

جذب 120 میلیون دلار سرمایه‌‌گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی بعدازظهر امروز در حاشیه افتتاح کامیون کشنده در تراکتورسازی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری نشست همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در تبریز خبر داد و اظهار کرد:  این نشست به منظور بررسی راهکارهای افزایش مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و افزایش همکاری‌های دوجانبه، هفته آینده در تبریز برگزار می‌شود و وزارتخانه‌های کشور و امور خارجه نیز به طور فعال در آن شرکت خواهند کرد.

وی از حضور پنج استان فدراسیون روسیه در این نشست خبر داد و افزود: هیئت‌هایی از استان‌های باشقیرستان، چواش، چچن، آستراخان و سن‌پترزبورگ به همراه بیش از 20 استان کشورمان که با روسیه روابط اقتصادی و تجاری دارند در این نشست حضور خواهند داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تلاش همه بخش‌های استان در جهت دستیابی به فناوری‌های برتر گفت: هر مسیری که این مقصود را برای ما ایجاد کند ما در آن گام برمی‌داریم و در همین راستا ارتباط با کشورهای مختلف را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی قابلیت‌هایی دارد که باید ارتقا یابد و برای این منظور از مرزهای جمهوری اسلامی عبور کرده‌ایم و علاوه بر اینکه امکان عرضه محصولات خود را در نقاط مختلف پیدا کرده‌ایم، زمینه استفاده از مزیت‌های کشورهای مقصد نیز برای ما فراهم شده است.

بیگی در ادامه آذربایجان‌شرقی را ششمین استان کشور از نظر جذب سرمایه‌گذاری خارجی اعلام کرد و افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان را بر اساس ورود سرمایه، 120 میلیون دلار در سال گذشته محاسبه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مبنای اختلاف سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی و برخی از استان‌های کشور، برخی از طرح‌های سرمایه‌گذاری ملی است که از سوی وزارتخانه‌های مربوط اجرا می‌شوند و استان‌ها نقشی در آن ندارند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول