اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون ووشوی غرب آسیا خبر داد

برگزاری مسابقات ووشوی جام پارس با حضور 19 کشور

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون ووشوی غرب آسیا از حضور 19 کشور در مسابقات ووشوی بین‌المللی جام پارس در زنجان خبر داد.

برگزاری مسابقات ووشوی جام پارس با حضور 19 کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی علی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در حاشیه انتخابات رئیس و هیئت رئیسه این فدراسیون در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات انجام شده اظهار داشت: در این انتخابات اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند که ریاست و دبیر کلی آن در ایران ماند.

وی فدراسیون ووشوی غرب آسیا را جدیدالتاسیس عنوان کرد و افزود: این فدراسیون در سال 2008 تاسیس شده است.

رئیس فدراسیون ووشوی غرب آسیا از عضویت هشت کشور در این فدراسیون خبر داد و گفت: یمن، کویت، اردن، عراق، لبنان و ایران در مسابقات ووشوی غرب آسیای زنجان حضور دارند.

وی حضور تیم‌های ووشوی عضو فدراسیون را در بازی‌های غرب آسیا در سال 2013 از مصوبات این مجمع برشمرد و ادامه داد: مسابقات ووشوی غرب آسیا در سال 2014 در یمن دیگر مصوبه این مجمع بود.

علی‌نژاد از راه‌اندازی سایت فدراسیون ووشوی غرب آسیا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: این سایت به سه زبان فارسی، عربی و احتمالا انگلیسی خواهد بود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره تعداد کشورها و ورزشکاران حاضر در مسابقات غرب آسیا گفت: شش کشور با 24 ورزشکار در این مسابقات حضور دارند.

رئیس فدراسیون ووشوی غرب آسیا به فاصله فنی ووشوی کشورهای غرب آسیا اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت جغرافیایی کشورهای حاضر در مسابقات سطح فنی آن متوسط است.

وی از حضور تیم ملی جوانان ایران در مسابقات ووشوی قهرمانی غرب آسیا خبر داد و اضافه کرد: این مسابقات به منزله یک بازی تدارکاتی خوب برای تیم جوانان محسوب می‌شود که قرار است در بازی‌های جهانی ماکائو شرکت کنند.

علی‌نژاد به برگزاری مسابقات ووشوی جام پارس در زنجان بلافاصله بعد از مسابقات غرب آسیا اشاره کرد و گفت: این مسابقات با حضور 18 کشور خارجی و دو تیم ایرانی برگزار می‌شود.

وی چین، روسیه، اوکراین، فرانسه و تونس را از جمله کشورهای صاحب ووشویی عنوان کرد که در چهارمین دوره مسابقات ووشوی جام بین‌المللی پارس حضور می‌یابند.

رئیس فدراسیون ووشوی غرب آسیا تصریح کرد: با توجه به ثبت مسابقات بین‌المللی جام پارس در تقویم فدراسیون جهانی، کشورها فقط می‌توانند با تیم‌های ملی خود در این مسابقات شرکت کنند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره میزبانی زنجان در مسابقات ووشو تصریح کرد: زنجان تجربه میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در همه رده‌های را سنی دارد و بر اساس همین تجربه است که برگزاری این مسابقات به زنجان واگذار شده است.

علی‌نژاد مسابقات ووشوی جام بین‌المللی پارس را سنگین‌تر و به لحاظ کیفی‌ برتر از مسابقات غرب آسیا اعلام کرد و گفت: این مسابقات در واقع یک جام جهانی کوچک محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول