اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون ووشو خبر داد

زنجان میزبان برترین‌های ووشوی چهار قاره دنیا در جام پارس

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به در پیش بودن مسابقات جهانی و آسیایی گفت: زنجان میزبان برترین‌های ووشوی چهار قاره دنیا در مسابقات بین المللی جام پارس خواهد بود.

زنجان میزبان برترین‌های ووشوی چهار قاره دنیا در جام پارس

مهدی علی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات ووشوی غرب آسیا به میزبانی زنجان افزود: نخستین دوره این رقابت‌ها با حضور سه کشور خارجی به همراه تیم ایران برگزار شد.

وی به افزایش تعداد کشورهای حاضر در دومین دوره مسابقات غرب آسیا اشاره کرد و افزود: در مسابقات سال جاری پنج کشور خارجی شامل کویت، اردن، لبنان، سوریه و عراق حضور دارند.

رئیس فدراسیون ووشو برگزاری مجمع عمومی فدراسیون در حاشیه دومین دوره مسابقات ووشوی غرب آسیا را از رویدادهای مهم عنوان کرد.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از پایان مسابقات غرب آسیا، چهارمین دوره رقابت‌های ووشوی بین‌المللی جام پارس در زنجان آغاز می‌شود.

علی‌نژاد از حضور کشورهای خارجی در مسابقات ووشوی جام پارس خبر داد و تصریح کرد: ورزشکارانی از کشورهای کویت، ایتالیا، تونس، ویتنام، ارمنستان، هند، فرانسه، اوکراین، پاکستان، چین، برزیل، لبنان، اردن، گرجستان، ترکیه، بنگلادش و سوریه در مسابقات بین‌المللی ووشوی زنجان حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه از ایران نیز دو تیم نفت و زنجان به عنوان نمایندگان ووشوی کشورمان حضور می‌یابند، تصریح کرد: برگزاری این دو رویداد مهم به میزبانی زنجان به اعتبار ورزش جمهوری اسلامی ایران و استان زنجان خواهد افزود.

رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به اینکه دو مسابقه پیش روی ووشوی زنجان، تدارک بسیار خوبی برای ملی‌پوشان ایران به‌ شمار می‌رود، تصریح کرد: این مسابقات می‌تواند به آمادگی ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین قهرمانی جوانان جهان کمک کند.

وی از تلاش انجام شده برای ارتقای سطح سبک تالوی کشور خبر داد و افزود: با این اقدامات انجام شده سبک تالو نیز در ایران رشد کرده و شاهد کسب مدال‌هایی در این سبک هستیم.

علی‌نژاد به اهتمام برای فراهم‌کردن زیرساخت‌های ورزش ووشو در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به بحث ایجاد زیرساخت‌های لازم در این رشته انجام شده است که در این راستا می‌توان به احداث 22 سکوی ساندا و شش تالوفیلد در کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه‌های استعدادیابی در سطح کشور اضافه کرد: برای حفظ رتبه نایب قهرمانی در جهان و یا ارتقای این جایگاه باید بیش از این تلاش شود.

رئیس فدراسیون ووشو از برگزاری اردوی تیم‌ملی ساندای جوانان در زنجان خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری دومین دوره مسابقات غرب آسیا و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی جام پارس در زنجان، با برگزاری اردوی تدارکاتی تیم‌ملی ووشوی جوانان در بخش ساندا به میزبانی زنجان موافقت شده است که بر همین اساس قرار است این اردو از 15 تیرماه سال جاری آغاز و تا 29 همین ماه ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در اندونزی اضافه کرد: سعی می‌شود ورزشکاران رشته ووشو نیز در این مسابقات حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول