اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون ووشو خبر داد

حضور 17 کشور در مسابقات ووشوی جام پارس زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون ووشو از برگزاری مسابقات ووشوی جام بین‌المللی پارس با حضور 17 کشور در زنجان خبر داد.

حضور 17 کشور در مسابقات ووشوی جام پارس زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی علی‌نژاد ظهر امروز در مجمع عمومی هیئت ووشوی استان زنجان اظهار داشت: ووشوی استان زنجان بدون شک یکی از قطب‌های اصلی و بلامنازع ووشوی کشور است.

وی با اشاره به اینکه در ارزیابی‌های انجام شده فدراسیون ووشو جزو فدراسیون‌های برتر کشور محسوب می‌شود، افزود: هیئت ووشوی استان زنجان در کسب این رتبه نقش مهمی ایفا کرده است.

رئیس فدراسیون ووشو با بیان اینکه قدرت مدیریتی کشورها در المپیک به نمایش گذاشته می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر پنج کشور نخست المپیک همان کشورهایی هستند که عضو شورای امنیت هستند و حق وتو دارند.

وی با اشاره به اینکه در جهان کنونی سلاح ورزش برنده‌تر از بسیاری دیپلماسی‌ها است، ادامه داد: باید به ورزش به عنوان نماد حاکمیت توجه شود.

علی‌نژاد به شکاف به وجود آمده در جامعه ایران بعد از حوادث سال 88 اشاره کرد و گفت: بسیاری از این شکاف‌ها بعد از بازی‌های آسیایی گوانگجو برطرف شد.

وی تصریح کرد: ورزش ووشو توانسته است به رسالت خود درباره ایجاد غرور ملی عمل کند چرا که یکی از کشورهای برتر این رشته محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون ووشو ضعف ووشوی بانوان را یکی از دلایل کسب رتبه سوم ووشوی زنجان دانست و گفت: این مشکل با حضور مربیان باتجربه در استان برطرف خواهد شد.

وی از حضور قطعی 17 کشور در مسابقات ووشوی جام پارس زنجان خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور کشورهای صاحب عنوان در این رشته از جمله چین و ویتنام برگزار می‌شود.

علی‌نژاد با اشاره به حضور ورزشکاران چهار قاره در مسابقات ووشوی جام پارس زنجان تصریح کرد: این مسابقات از اعتبار بین‌المللی بالایی برخوردار است.

وی در پاسخ به درخواست‌های مطرح شده برای تجهیز سالن اختصاصی ووشوی خرم‌دره گفت: سکوی درخواست شده برای این سالن در شش ماه دوم سال و قبل از آذرماه در اختیار مسئولان این شهرستان قرار می‌گیرد.

رئیس فدراسیون ووشو اضافه کرد: فدراسیون در شش ماهه نخست سال درگیر تامین هزینه‌های تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف است و نمی‌تواند بودجه‌ای برای سایر امور هزینه کند.

وی با اشاره به سخنان مطرح شده برای عدم حضور تیم ووشوی زنجان در لیگ برتر گفت: حیف است استان زنجان جایگاه خود را در لیگ برتر از دست بدهد و کمبود بودجه را می‌توان از طریق به کارگرفتن ورزشکاران سرباز در قالب تیم مقاومت جبران کرد.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه مکانیزم‌های علمی استعدادیابی در کشور تدوین شده است، تاکید کرد: مسئولان باید به نکات علمی استعدادیابی توجه کنند.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول