اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ابثارگران انقلاب اسلامی:

ریشه برخی مشکلات غفلت مسئولان از بازسازی معنوی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: ریشه بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی در کشور، غفلت مسئولان از بازسازی معنوی است.

ریشه برخی مشکلات غفلت مسئولان از بازسازی معنوی است

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، دستاوردهای عظیم ملت ایران در جریان انقلاب اسلامی را نتیجه بازسازی معنوی در سطح کلان جامعه دانست.

وی افزود: ادامه این حرکت مستلزم حضور مدیرانی پاک‌دست، پرتلاش، شجاع و دلسوز در مسئولیت‌های مختلف جامعه است و مدیرانی که برای آنها پرهیزگاری و پاکدامنی معنا نداشته باشد نمی‌توانند اهداف والای انقلاب اسلامی را محقق سازند.

شایق گفت: ملت ایران بارها و بارها شایستگی‌های خود را در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی به اثبات رسانده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس هفتم اظهار کرد: کسی که داعیه نمایندگی یا مدیریت چنین ملتی را دارد باید از نظر معنوی و سلوک زندگی همگام و بلکه جلوتر از آحاد مردم باشد تا بتواند مسئولیت خطیر خود را به نحو احسن انجام دهد.

این فعال سیاسی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حفظ تقوای اخلاقی، سیاسی و مالی از سوی مسئولان نظام جمهوری اسلامی افزود: ترس از خدا و محاسبه الهی موجب می‌شود که انسان مواظب رفتار خود باشد و مقام و موقعیت‌های سیاسی پیش آمده را تنها فرصتی برای خدمت به مردم و جلب رضایت خداوند بداند.

شایق حضور مدیران و مسئولان دلسوز، کارآمد، مؤمن و انقلابى را در روند حرکت کشور بسیار با اهمیت خواند و اظهار کرد: عدالتخواهی یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی است و کسانی می‌توانند در این مسیر گام بردارند که توانایى، شادابى، احساس مسئولیت و اراده واقعى برای مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را داشته باشند.

وی گفت: اکثر مسئولان نظام، انسان‌های مخلص و امانتدار هستند اما وجود برخی از افراد دنیاطلب، ثروت‌اندوز و تجمل‌گرا در مناصبی که صلاحیت آن را ندارند موجب شده که قبح اینگونه اعمال کم کم از بین برود و به نظر می‌رسد تنها راه اصلاح امور برخورد قاطع با این افراد در کنار بازسازی معنوی باشد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول