اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر:

مسئولان پاسخگوی هزینه اعتبارات پژوهشی در حوزه‎های دیگر باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر گفت: بنابر تاکید قانونگذار اعتبارات پژوهشی باید در جای خود هزینه شود و مسئولان باید در برابر صرف این اعتبارات در حوزه‎های دیگر پاسخگو باشند.

مسئولان پاسخگوی هزینه اعتبارات پژوهشی در حوزه‎های دیگر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سیدمحمد هاشمی‌فرد پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه پژوهش، نوآوری و تحول اداری استان بوشهر اظهار داشت: دستگاه‎ها موظف به اختصاص نیم تا سه درصد از اعتبارات خود به امر پژوهش هستند و هزینه‌کرد این اعتبارات در محل‎های دیگر تخلف است و دستگاه‎های اجرایی در این رابطه مسئول هستند.

وی تصریح کرد: به دنبال راهکارهایی برای افزایش بودجه پژوهشی و ارتقای علوم انسانی در کنار تجاری‎سازی دستاوردهای علمی استان هستیم که امیدواریم از طریق این کارگروه به اهداف تعیین ‎شده در این زمینه دست یابیم.

هاشمی‌فرد اضافه کرد: رشد و توسعه همه جانبه استان در گرو ایجاد زیرساخت‎های پژوهشی است و اهمیت پژوهش در اسناد بالادستی به خوبی مشهود است بنابراین باید با اختصاص اعتبارات لازم در راستای ترویج فرهنگ پژوهش و کاربردی کردن آن همت کنیم.

وی با اشاره به شاخص‌های هزینه‌کرد اعتبارات پژوهشی امسال در استان بوشهر یادآور شد: حقوق پرداختی به پژوهشگران مستخدم و حقوق پرداختی به سایر کارکنان ذی‌ربط از محل ردیف‎های پژوهشی، خرید کتب و نشریات، بانک‎های اطلاعاتی و هزینه‎های پرداختی به دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی منعقده از جمله شاخص‎های هزینه‎کرد اعتبارات پژوهشی در سال جاری محسوب می‎شود.

هاشمی‌فرد هزینه‎های پرداختی به پروژه‎های تحقیقاتی یا سایر مجریان، هزینه‎های پرداختی به پروژه‎های تحقیقاتی داخلی دستگاه‎ها، خرید تجهیزات پژوهشی از داخل و خارج از کشور، هزینه پرداختی بابت خرید لیسانس و دانش فنی و هزینه شرکت متخصصان و پژوهشگران در سمینارها و همایش‎‎ها را از دیگر شاخص‎های هزینه‌کرد اعتبارات پژوهشی در استان بوشهر ذکر کرد.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر گفت: وظیفه این کارگروه بررسی و تلفیق برنامه‎های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پژوهش، فناوری و نوآوری استان، بررسی پیشنهادات و برنامه‎های حمایت از تحقیقات و تولید فناوری و عرضه نوآوری و تعیین اولویت‎های تحقیقاتی و فناوری استان بر مبنای شناسایی نیازها، توانمندی‎ها و مزیت‎های منطقه‌ای است.

وی اضافه کرد: بررسی برنامه‎های پیشنهادی برقراری ارتباط مؤثر بین دستگاه‎های اجرایی، دانشگاه‎ها، مراکز تحقیقاتی و صنایع استان به منظور ایجاد زمینه‎های عرضه و تقاضای فناوری و نوآوری در راستای برنامه‎های توسعه استان و ارائه به شورای برنامه‎ریزی استان بوشهر از دیگر وظایف این کارگروه به شمار می‎رود.

هاشمی‌فرد مساعدت در راستای استقرار چرخه نوآوری و تلاش در راستای فراهم کردن زمینه‎های تجاری‎سازی دستاوردهای تحقیق و توسعه اختراعات و بررسی راهکارهای اشاعه فرهنگ پژوهش، فناوری و نوآوری در سطح استان را از دیگر وظایف کارگروه پژوهش، نوآوری و تحول اداری استان بوشهر عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول