اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس:

بحث فرهنگی جامعه مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث فرهنگی مسئله مهمی است که مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است.

بحث فرهنگی جامعه مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‌الله عارفی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار داشت: نخستین اقدام من در مجلس شورای اسلامی اقدام فرهنگی بود و در همین راستا امروز هم دیدارم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: بحث فرهنگی مسئله مهمی است که مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است.

عارفی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به شهرستان جیرفت تصریح کرد: ایشان امر بر گسترش مقوله فرهنگی در منطقه کردند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد گفت: بی‌توجهی به عناصر فرهنگی، آسیب و خطرات زیادی برای یک جامعه را به دنبال دارد.

عارفی با بیان اینکه عناصر فرهنگی جنوب کرمان با شمال این استان در گویش و آداب و سنن کاملأ متفاوت است، ابراز داشت: استقرار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جنوب صیانت از آداب و سنن فرهنگی منطقه است و برای کامل شدن این امر مهم نیاز به استقرار ادارات کل آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و صدا و سیما در منطقه است.

حجت‌الاسلام سید احمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز در این دیدار به ارائه گزارش عملکرد این اداره کل پرداخت و اظهار داشت: معضلات فرهنگی جنوب خاص هستند و با جاهای دیگر فرق می‌کنند.

وی اعتبارت فرهنگی  منطقه را در گذشته ناچیز دانست و افزود: با سیاست دولت دهم که رویکردی فرهنگی دارد و راه‌اندازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتبارات خوبی به منطقه اختصاص یافته است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به انجام فعالیت‌های فرهنگی گسترده در منطقه هنوز جا برای کارهای بیشتری وجود دارد و برای سرعت بخشیدن به اهداف فرهنگی منطقه، نیازمند حمایت همه‌جانبه نماینده شهرستان جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هستیم.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول