اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

تجسس در احوال مردم حرام است/مسئولان از وعده‌های دروغین پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج با تأکید بر رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم در سریع‌ترین زمان ممکن از مسئولان خواست که با وعده‌های دروغین خود سلب اعتماد مردم را فراهم نکنند.

تجسس در احوال مردم حرام است/مسئولان از وعده‌های دروغین پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سنندج، اظهار کرد: رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم از جمله وظایف تعریف شده برای همه مسئولان و خادمان مردم بوده و باید این مهم همواره مدنظر آنان قرار گیرد.

وی با تبریک هفته صنعت و معدن به فعالان این عرصه، تصریح کرد: استان کردستان یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور از لحاظ معادن و توانمندی‌های صنعتی بوده و امید است با نگاه ویژه مسئولان و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها گام‌های مؤثری در راستای رفع بیکاری و دغدغه اشتغال جوانان برداشته شود.

امام جمعه سنندج با هشدار به برخی از مسئولان و مدیران استان که با وعده‌های دورغین و خارج از توان کاری خویش سعی بر جلب مشارکت مردمی دارند، اظهار کرد: مسئولان و مدیران باید دقت کنند که با وعده‌های محقق نشده و خارج از توان کاری خویش زمینه‌های سلب اعتماد مردمی را فراهم نکنند.

ماموستا مجتهدی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته نهادینه کردن آموزه‌های دینی و مبانی اسلامی در جامعه را از جمله اولویت‌هایی دانست که باید همه اقشار مردم و مسئولان همواره مدنظر قرار دهند.

وی افزود: با ابراز نگرانی از گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر و مظاهر بی‌حجابی در استان، خاطر نشان کرد: کردستان در طول تاریخ پرافتخار خویش همواره مهد مردان و زنان پاکدامن و نیک‌سرشتی بوده است که در زمینه مکارم اخلاقی، علم و تدین شهره بوده‌اند و نباید به آسانی اجازه دهیم که ناهنجاری‌های اجتماعی در استان گسترش یابد.

ماموستا مجتهدی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه باید حدود را با شبهات پاسخ داد، افزود: متأسفانه به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها نیروی انتظامی با تجسس بی‌مورد در احوال مردم و سخت‌گیری در برابر افراد خاطی نه تنها موجب رفع مشکل و معضل اجتماعی در آن حوزه نمی‌شود بلکه با سلب اعتماد مردمی زمینه افزایش ناهنجاری در آن حوزه را فراهم می‌کند.

وی از نیروی‌های خدوم انتظامی استان خواست که با مدنظر قرار دادن قانون همواره حدود را با شبهات پاسخ داده و راهنمایی و ارشاد مردمی را برای نهادینه‌کردن یک ارزش دینی و قانونی در جامعه از جمله اولویت‌های کاری خویش قرار دهند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام تجسس در احوال دیگران حرام بوده و باید نیروهای انتظامی و خادمان این عرصه با رعایت شئون اسلامی و با تمام توان در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی تلاش نمایند و در این عرصه نیز مردم متدین استان موظفند که حداکثر همکاری و مشارکت را داشته باشند.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول