اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

مسئولان نظام در نهادینه کردن فرهنگ حجاب تلاش کنند

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: مسئولان نظام اهتمام بیشتری در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه داشته باشند تا بتوانند این فرهنگ را هر چه سریع‌تر در جامعه ترویج دهند.

مسئولان نظام در نهادینه کردن فرهنگ حجاب تلاش کنند

حجت‌الاسلام‌ علی‌عباسی به مناسبت روز عفاف و حجاب در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: مسئولان نظام برنامه‌های فرهنگی را در راستای ترویج حفظ حجاب و عفاف با برنامه‌ریزی دقیق، تقویت کنند تا بتوانند در ترویج این فرهنگ موفق‌ در جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه یک فرد یا یک نهاد نمی‌تواند در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه موفق باشد، ابراز کرد: ترویج این فرهنگ در جامعه نیازمند تلاش مضاعف اقشار مختلف جامعه و مسئولان مربوطه نظام است که بر این اساس باید همه افراد جامعه برای ترویج آن در جامعه همکاری کنند تا بتوان جامعه‌ای با پوشش اسلامی ایجاد کرد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ادامه داد: همه اقشار جامعه در ترویج عفاف و حجاب در جامعه مسئول هستند که بر این اساس باید همه آنان در نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه تلاش کنند.

عباسی با بیان اینکه مردان در ترویج حجاب و عفاف زنان و دختران در جامعه نقش بسزایی دارند، بیان کرد: آنان باید همسرانشان را در رعایت حجاب مصمم‌ کنند تا آنان در حفظ حجاب و عفاف در جامعه کوشا باشند و بهتر بتوانند حجاب اسلامی خود را رعایت کنند.

نقش برجسته مادران در ترویج حجاب و عفاف در جامعه

وی با بیان اینکه مادران نقش بسیار برجسته‌ای در ترویج حجاب و عفاف در خانواده و جامعه دارند، ابراز کرد: آنان با حفظ حریم روابط خود با دیگران و نامحرمان در خانواده و جامعه می‌توانند، برای فرزندانشان الگو باشند.

عباسی ادامه داد: فرزندان با الگوگیری از مادرانشان حریم روابط خود را با دیگران و نامحرمان حفظ می‌کنند و با تحقق این امر حفظ حجاب و عفاف به نحو مطلوبی در خانواده و جامعه ترویج داده می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: زنان و دخترانی که با پوشش حجاب در جامعه ظاهر می‌شوند، امنیت اجتماعی و فردی خود را در جامعه ارتقا می‌دهند و راحت‌تر می‌توانند در جامعه حضور یابند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه "زنان با حفظ حجاب و عفاف در جامعه مورد آزار و اذیت افراد لاابالی قرار نمی‌گیرند"، بیان کرد: این آیه نشان‌دهنده افزایش امنیت اجتماعی زنان با حجاب در جامعه است که زنان می‌توانند با عمل کردن به این آیه آرامش روحی، روانی، صفا و صمیمیت را در خانواده و جامعه فراهم کنند.

کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی با احیای امر به معروف در جامعه

این مقام مسئول با اشاره به اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌تواند بنیان‌های امنیت اخلاقی را در جامعه ارتقا دهد، یادآور شد: با تحقق این هدف آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه کاهش چشمگیری می‌یابد.

عباسی بیان کرد: مدیران موسسه‌ها و نهادهای دولتی باید کارمندانی را برای فعالیت استخدام کنند که از پوشش اسلامی مناسب برخوردار باشند تا آنان با حفظ حجاب و عفاف در اداره‌های دولتی فرهنگ حفظ حجاب و عفاف را گسترش دهند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: مدیران و مسئولان نهادهای دولتی کارمندانشان را به حفظ حجاب تشویق کنند تا وقتی که ارباب رجوع به اداره‌های آنان مراجعه می‌کنند با دیدن حفظ حجاب کارمندان به پوشش حجاب و عفاف اسلامی ترغیب شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول