اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

ارتقای فرهنگ جامعه نیاز به کمک همه مسئولان دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهرود گفت: ارتقای فرهنگ جامعه به خصوص در برهه کنونی نیازمند کمک همه مسئولان است.

ارتقای فرهنگ جامعه نیاز به کمک همه مسئولان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏‌الاسلام محمود ترابی پیش‌ازظهر امروز در جلسه سرگروه‎های صالحین بسیج دانش‏‌آموزی شاهرود اظهار داشت: ایران اسلامی در زمان حاضر از همه سو مورد هجوم فرهنگی و سیاسی دشمنان خود قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی مسئولان باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی و استحاله دینی و مذهبی جامعه برنامه داشته باشند و به طور مستمر پیگیری اموری از این دست را در برنامه‏‌های خود قرار دهند.

امام جمعه شاهرود افزود: ارتقای فرهنگ جامعه در چنین وضعی که اوضاع علیه ما چندان قابل قبول نیست، نیاز به کمک همه مسئولان دارد.

مسئول نظام صالحین شهرستان شاهرود نیز در ادامه گفت: گرچه کار فرهنگی زحمت دارد، اما مدیران باید دغدغه فرهنگی داشته باشند.

حجت‏‌الاسلام علیرضا اسکندرپور که هم‏زمان مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه شاهرود نیز هست، اظهار داشت: کار فرهنگی زحمت دارد و هر کس که رسالت این کار را در آموزش و پرورش و بسیج به دوش می‏‌کشد، باید دغدغه کار فرهنگی داشته باشد.

مسئول نظام صالحین شهرستان شاهرود گفت: اگر دغدغه انجام کار فرهنگی وجود داشت، در صالحین موفق خواهیم بود.

اسکندرپور افزود: در کار فرهنگی احتیاج به نرمش و محبت است نه حصارکشی به دور خود و باید دقت شود در نظام تربیتی صالحین مدارس باید بین مربی و متربیان احساس رفاقت و دوستی شود و تلاش کرد با نوجوان و جوانان ارتباط عاطفی برقرار کرد.

مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه شاهرود خاطرنشان کرد: در حلقه‎های تربیتی صالحین ملاک تغییر فرد یا افراد است و اگر ما توانستیم یک نفر را نیز تغییر دهیم همین برای ما بس است، چراکه آن یک نفر به صورت زنجیره‏‌ای باعث تغییر مجموعه اطراف خود خواهد شد و این سلسله همین طور ادامه پیدا می‎کند.

وی تصریح کرد: ما خود را نیروی فرهنگی می‏‌دانیم اما در بسیاری موارد فکر فرهنگی نداریم و این موضوع باعث انفعال ما شده است و باید تلاش کنیم فکر فرهنگی داشته باشیم و اگر اینگونه شد باعث ایجاد حرکت فرهنگی در جامعه خواهیم شد.

اسکندرپور با اشاره به فطرت پاک نوجوانان و جوانان گفت: به فرموده امام علی (ع)، دل جوانان مانند مزرعه‏‌ای بکر است که هر چه در آن کشت کنیم، همان محصول برداشت خواهد شد، پس چه خوب است در این مزرعه بذر الهی بکاریم که محصول آن معرفت و بصیرت الهی است.

مسئول نظام صالحین شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه باطن جوانان زیباست، افزود: جوانان و نوجوانان بهتر از هر کس دیگری می‏‌توانند خودسازی کرده و خود را آماده کنند و این قشر استعداد درک خدا و کسب آرامش از درک وجودی او را دارد و ما باید این فطرت را بیدار و آماده کنیم.

وی با اشاره به فرمول قرآن برای جلب اعتماد نوجوانان و جوانان تصریح کرد: قرآن دو فرمول بارز برای جلب اعتماد نوجوانان و جوانان ارائه می‌دهد که یک محبت بدون شرط و دوم همرنگ و همگام شدن با آنها که پیامبر اکرم (ص) این دو خوی را دارا بودند و جوانان بسیاری را به خود جلب کرده بودند و ما باید تلاش کنیم برای جلب نوجوانان و جوانان از این راهکار قرآنی استفاده کنیم.

در این جلسه، مسئول نظام صالحین بسیج دانش‏‌آموزی شاهرود نیز گزارشی از برگزاری جلسات و برنامه‏‌های حلقه‌های صالحین ارائه کرد.

بسیج دانش‏‌آموزی شاهرود 42 حلقه فعال در واحدهای پوینده و پیشگام دارد که در تابستان نیز در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/ب10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول