اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

مسئولان با ناهنجاری‌های اجتماعی برخورد کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا با بیان اینکه حجاب و عفاف یک دغدغه فکری برای مومنان جامعه اسلامی است، گفت: مسئولان مربوطه باید با ناهنجاری‌های اجتماعی برخورد کنند.

مسئولان با ناهنجاری‌های اجتماعی برخورد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: نقش هر مومن و مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه خود بسیار مهم است و باید در زمینه تمام مسایل جامعه احساس مسئولیت کند.

وی با بیان اینکه تمام آحاد جامعه وظیفه دارند فریضه مبارک امر به معروف و نهی از منکر را نهادینه کنند، افزود: در آیات و روایات مختلفی بر لزوم عمل کردن بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر بارها تاکید شده است و اگر این امر در جامعه صورت نگیرد، آثار آن تمام جامعه را فرا می‌گیرد.

خطیب جمعه آستارا بر انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تمام ابعاد نظام اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌های متولی به تنهایی نمی‌توانند به صورت مطلوب فرهنگ اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنند بلکه باید مجموعه نظام در این زمینه احساس تکلیف کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه انتظار به معنای زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت است، تصریح کرد: وعده انتظار و ظهور منجی عالم بشریت در تمام ادیان جهان آمده است و با ظهور ایشان عدالت در جهان برپا می‌شود و ظلم و جور از بین می‌رود.

حافظ‌نیا با قدردانی از تلاش‌های کارکنان حوزه مالیاتی، پرداخت به موقع مالیات را موجب شکوفایی و رشد کشور در تمام ابعاد دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود در جامعه و کشور، یکی از عواملی که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و بالندگی کشور شود، مالیات است.

وی پرداخت مالیات را جدا از پرداخت خمس و زکات نامید و یادآور شد: پرداخت به‌موقع و صحیح مالیات موجب بی‌نیازی کشور از درآمدهای نفتی می‌شود زیرا مالیات جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی کشور است.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه پرداخت مالیات به موقع موجب تحقق شعار تولید ملی می‌شود، افزود: درآمدهای مالیاتی صرف توسعه پایدار و ایجاد اشتغال و گردش چرخه اقتصادی کشور می‌شود که همکاری و همیاری مردم با امور مالیاتی را طلب می‌کند.

وی با اشاره به آغاز دهه کرامت و غبارروبی مساجد، آماده سازی مساجد برای میزبانی از مهمانان خدا در ماه مبارک رمضان را مهم خواند و گفت: هیئت امنای مساجد سطح شهرستان باید زمینه حضور مهمانان خدا در ماه مبارک رمضان را فراهم کنند تا مومنان بدون دغدغه بتوانند از فضایل این ماه مبارک بهره‌مند شوند.

حافظ‌نیا با اشاره به فرا رسیدن روز حجاب و عفاف، بر رعایت فریضه حجاب از طرف زنان و مردان در جامعه تاکید کرد و گفت: حجاب و عفاف از ضروریات دین مقدس اسلام بوده و در تمام ادیان نیز بر لزوم رعایت حجاب افراد جامعه تاکید شده است.

وی با بیان اینکه ذات انسان از برهنگی و بی‌حجابی تنفر دارد، تصریح کرد: برهنگی با ذات انسان که دوستدار حجاب و عفاف است، مغایرت دارد.

خطیب جمعه آستارا یادآور شد: زنان پاکدامن و مومن باید حجاب را به عنوان یک مصونیت بدانند نه محدودیت، زیرا در صورت رعایت حجاب و عفاف است که از تیررس نگاه‌های زهرآلود مصون می‌مانند.

وی، موضوع حجاب و عفاف را یک دغدغه فکری برای مومنان در جامعه اسلامی نامید و متذکر شد: لازم است در این زمینه اقدام‌های ویژه‌ای انجام گیرد.

حافظ‌نیا با بیان اینکه حجاب فعلی موجود در جامعه برازنده حکومت اسلامی نیست، اذعان کرد: مردم مومن و غیور آستارا دوستدار حجاب و عفاف هستند اما برخی افراد که به این شهر مسافرت می‌کنند با بدحجابی خود ناهنجاری‌های اجتماعی را رقم می‌زنند که لازم است مسئولان ذی‌ربط با آنها برخورد کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تقاضای مردم برای اقلام معیشتی، خواستار توجه ویژه دستگاه‌های متولی اقتصادی به این امر شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان تقاضای مردم برای کالای مصرفی بیشتر می‌شود، مسئولان باید با کنترل بازار عرضه و تقاضا را تنظیم کنند تا در حق مردم اجحافی صورت نگیرد.

امام جمعه آستارا خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان باید مسئولان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که رستوران‌ها و غذاخوری‌های مجوزدار به مسافران خدمات دهند تا شاهد روزه‌خواری آشکارا نباشیم.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول