اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

طرح پزشک خانواده سلامت تمام ایرانیان را تضمین می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: طرح پزشک خانواده سلامت تمام ایرانیان را تضمین می‌کند که تا پنج سال آینده به حد اعلای خود خواهد رسید.

طرح پزشک خانواده سلامت تمام ایرانیان را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در قالب دستورالعمل برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری با حضور معاونان درمان و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، نماینده سازمان‌های بیمه‌گر استان قزوین و جمعی از پزشکان فوق تخصص در سالن اجتماعات شهید بابایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

علی‌اکبر زینالو با اشاره به دستورالعمل طرح پزشک خانواده اظهار کرد: اهداف برنامه طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در سطح کشور تغییر شیوه نظام ارائه خدمات در سطوح مختلف سلامت و استقرار یک نظام سلامت مطلوب برای پاسخ‌دهی به همه نیاز‌های سلامتی ملت غیور ایران اسلامی است.

وی افزود: ایجاد نظام یک‌پارچه خدمات سلامت و مشاوره، اجرای عدالت در ارائه یک‌پارچه خدمات سلامت در همه زمینه‌ها برای اقشار کم‌درآمد و پردرآمد از اهداف دیگر طرح پزشک خانواده هستند.

زینالو ادامه داد: افزایش کارایی و اثربخشی منابع استانی و سرمایه کشور و اصلاح نظام آموزش علوم پزشکی بر‌اساس پزشک خانواده نیز از اهداف دیگر اجرای طرح پزشک خانواده است.

کاهش هزینه‌ها از طرف مردم هدف اصلی اجرای طرح پزشک خانواده است

زینالو تأکید کرد: از اهداف اصلی اجرای طرح پزشک خانواده، کاهش هزینه‌ها از طرف مردم است و مقدار هزینه‌هایی که از طرف مردم برای درمان داده می‌شود 60 درصد است که ما باید این مقدار را به 30 درصد برسانیم.

زینالو ادامه داد: از برنامه‌های دولت دهم نیز کاهش هزینه‌ها از طرف مردم است که ما در این طرح پنج ساله باید این مقدار را به پنج تا 10 درصد کاهش دهیم.

متوسط هزینه‌های درمانی از طرف مردم در سه ماه اخیر 43 درصد بوده است

زینالو خاطرنشان کرد: بیمه‌ها متولی هزینه‌ها در اجرای طرح پزشک خانواده هستند و بر‌اساس دستورالعمل‌های صورت گرفته در مورد هزینه‌ها 95 درصد از هزینه فرد مراجعه‌کننده به پزشک خانواده را بیمه پرداخت می‌کند.

حمایت دولت و بیمه از بیمارستان‌های خصوصی همانند بیمارستان‌های دولتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: حمایت دولت و بیمه از بیمارستان‌های خصوصی همانند بیمارستان‌های دولتی است و بیمه 95 درصد هزینه را می‌دهد تنها با این تفاوت که مابه‌التفاوت بین بیمارستان خصوصی و دولتی بر‌عهده خود فرد است.

ایجاد پرونده‌های الکترونیک از برنامه‌های آینده در طرح پزشک خانواده

زینالو با بیان اینکه این طرح نیاز به ارتقا دارد، بیان کرد: اقداماتی مبنی بر ارتقای طرح پزشک خانواده در نظر داریم که طرح پرونده الکترونیک از مهم‌ترین این اقدامات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در این طرح تمام اطلاعات شخصی و وضعیتی از قبیل فشار خون، وزن و یا اطلاعاتی نظیر آن در هر زمان را در اختیار پزشک می‌گذارد.

این مسئول اذعان کرد: تعیین تعداد و عناوین کمیته‌های تخصصی مورد نیاز، بازدید از عملیات اجرایی در تمام استان‌ها و حفظ ارتباط پیوسته با عرصه‌های پایلوت و نظارت بر طرح‌های پژوهشی مرتبط از وظایف ستاد هماهنگی کشوری برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خاتمه با بیان اهمیت طرح پزشک خانواده در نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برای اجرای بهتر این طرح و اجرای عدالت در بین تمام افراد جامعه، مردم و پزشک دولت باید از یکدیگر حمایت کنند و بر این نکته تأکید کرد که مراجعه به یک پزشک از خطا‌های احتمالی در تشخیص بیماری می‌کاهد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول