اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شبکه بهداشت شهرستان دالاهو:

طرح پزشک خانواده از هدفمندی یارانه‌ها در بخش سلامت مهم‌تر است

خبرگزاری فارس: مسئول شبکه بهداشت شهرستان دالاهو گفت:طرح پزشک خانواده از هدفمندی یارانه‌ها در بخش سلامت مهم‌تر و انقلابی بزرگ در درمان مردم است.

طرح پزشک خانواده از هدفمندی یارانه‌ها در بخش سلامت مهم‌تر است

حمیدرضا بیگ‌رضایی در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طرح پزشک خانواده یک انقلاب بزرگ در درمان مردم است.

بیگ‌رضایی طرح پزشک خانواده را از هدفمندی یارانه‌ها در بخش سلامت مهم‌تر بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه برای این طرح از طرف مجلس و مسئولان 6 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده است ادامه داد: اگر این طرح در کشور پشتوانه خوبی داشته باشد قطعا یکی از بهترین و موثرترین طرح‌هایی خواهد بود که خدمت کردن مسئولان را به مردم در عمل به اثبات می‌رساند‌.

مسئول شبکه بهداشت شهرستان دالاهو با بیان اینکه این طرح فعلا در شهرها اجرایی می‌شود ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک اجرایی شدن این طرح به روستاها نیز خواهد رسید البته در بخش روستاها طرح بیمه روستایی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان دالاهو به 9 پزشک برای طرح پزشک خانواده نیاز است گفت: تا‌کنون 7 پزشک ثبت‌نام کرد‌ه‌اند، در بخش کرند 3 پزشک نیاز داریم که 4 نفر ثبت‌نام کرده و در گهواره نیز سه پزشک اسم نوشته‌اند اما در ریجاب هنوز پزشکی ثبت‌نام نکرده است.

بیگ‌رضایی ویزیت شدن رایگان مردم‌، مشاوره دادن خوب و مناسب پزشک به بیمار خود، تجویز دارو توسط پزشک خانواده متناسب با درمان، حل نابسمانی در بحث پزشکان متخصص و زیرمیزی گرفتن تعدادی از پزشکان و حل نابسامانی در تعداد پزشکان فارغ‌التحصیل شده و بیکار، که براساس نظام پزشکی پزشک زیاد داریم اما در ثبت‌نام  کردن پزشک خانواده تعدادشان کم است، را از مزیت‌های این طرح برشمرد.

وی با اشاره به بندهایی از آیین‌نامه طرح پزشک خانواده افزود: پزشک متخصص نمی‌تواند بدون اجازه پزشک خانواده بیمار را مورد عمل جراحی قرار دهد و این خود باعث می‌شود که پزشک خانواده از نظر علمی دانش خود را افزایش دهد چراکه مردم می‌توانند در سال دو بار پزشک خانواده خود را تغییر دهند.

مسئول شبکه بهداشت شهرستان دالاهو در پایان گفت: در ابتدای طرح از هر نفر 400 سوال پرسیده می‌شود و معاینه‌های کاملی از بیمار انجام می‌گیرد به صورتی که پزشک خانواده کاملا بیمار را شناخته و برای درمان او اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول