اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

هفته دولت زمان آغاز اجرای طرح پزشک خانواده در هرمزگان

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: طرح پزشک خانواده در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت استان هرمزگان در هفته دولت اجرایی می‌شود.

هفته دولت زمان آغاز اجرای طرح پزشک خانواده در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در نشست ستاد استانی برنامه پزشک خانواده با اشاره به شعارهای دولت مبنی بر مهرورزی، خدمت به بندگان خدا، پیشرفت و تعالی و عدالت محوری، اظهار داشت: دولت طی دور نهم و دهم تمام سعی خود را اجرای برنامه‌هایش بر این شعارها نهاده است.

وی ادامه داد: دولت همانند اجرای طرح‌هایی همانند هدفمندی‌ یارانه‌ها، سهام عدالت، مسکن مهر و اشتغالزایی کمر به اجرای برنامه پزشک خانواده بسته است که باید گفت این طرح نیز یکی از طرح‌های بزرگ و اساسی دولت در کشور به شمار می‌رود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده، برنامه‌های اساسی و محوری است و باید با این دیدگاه به آن نگریست، اضافه کرد: هدف از برگزاری نشست ستاد استانی برنامه پزشک خانواده در واقع تبیین و تشریح اهداف محوری برنامه مذکور برای جامعه است.

عزیزی افزود: طرح محوری پزشک خانواده زمینه‌ساز اجرای عدالت در حوزه سلامت است و از همین رو همه باید دست به دست هم دهند تا برای اجرای هر چه بهتر آن حرکت کنند.

به گفته استاندار هرمزگان با اجرای برنامه پزشک خانواده، می‌توان به برخی از شعارهای محوری و دغدغه‌های رهبری نیز جامه عمل پوشاند.

عزیزی در همین راستا افزود: به‌عنوان نمونه با اجرای این برنامه، می‌توان قدم‌های مهمی را در راستای اصلاح الگوی مصرف برداشت.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورهای توسعه یکی از ملاک‌های توسعه خود را بر مبنای توسعه حوزه سلامت می‌بینند، افزود: باید گفت که حوزه مدیریت مدبرانه سلامت ایران که اکنون نیز برتر از بسیاری از کشورهاست، با اجرای برنامه پزشک خانواده گامی بلند و حتی فراتر از استانداردهای روز دنیا بر می‌دارد که این می‌تواند سبب تقویت حوزه مربوطه نیز شود.

عزیزی با بیان اینکه، ارتقا سلامت در گرو اجرای برنامه پزشک خانواده است، افزود: دور شدن از رفتارها، الگوها و روش‌های درمانی سنتی از مزایای اجرای طرح پزشک خانواده است.

استاندار هرمزگان افزود: البته نباید فراموش شود که اجرای این طرح سالیان گذشته و توسط دولت‌های قبلی نیز مدنظر بوده، اما از آنجایی که طرح بسیار سنگین و بزرگ است هیچ‌کدام از دولت‌‌های قبلی زیر بار اجرای این طرح نرفت تا اینکه دولت دهم از آنجایی که تجربه کارهای بزرگ دارد دست به اجرای این طرح زده است.

عزیزی همچنین خطاب به مسئولان دستگاه‌ها افزود: باید توجه داشت که دانشگاه‌ علوم پزشکی به تنهایی متولی اجرای این طرح نسیت بلکه این دانشگاه مدیریت اجرای طرح را دارد و سایر دستگاه‌ها نیز هر کدام به نوبه خود باید در اجرای این طرح مشارکت و همکاری کنند.

وی وعده داد، این طرح در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت هرمزگان در هفته دولت اجرایی شود.

عزیزی خطاب به فرمانداران افزود: فرمانداران و شهرداران علاوه بر فراهم‌سازی زمینه‌های اجرای این طرح در بعد فیزیکی باید جلوی بروز نارضایتی‌ها را نیز پیرامون این طرح بگیرند.

استاندار هرمزگان در این راستا گفت: باید ذهن همه را نسبت به این موضوع که نظام سلامت کشور به سمت پزشک خانواده در حال پیشروی است، را روشن کرد.

عزیزی یادآور شد: مسئولان باید توجه داشته باشند که علاوه بر صدا و سیما و رسانه‌ها باید از تریبون‌های نماز جمعه، حوزه‌های علمیه، مساجد، مدارس و پایگاه‌های بسیج برای اطلاع‌رسانی هر چه بیشتر پیرامون این طرح استفاده کنند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول