اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

طرح پزشک خانواده از شهریور در استان اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی استان قزوین از اجرای طرح پزشک خانواده در شهریورماه سال جاری در استان خبر داد.

طرح پزشک خانواده از شهریور در استان اجرایی می‌شود

سعید اسکویی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، اعلام کرد: طرح پزشک خانواده از شهریورماه به مدت 3 تا 6 ماه به صورت آزمایشی در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح نیاز به ارتقاء دارد، بیان‌کرد: اقداماتی مبنی بر ارتقاء طرح پزشک خانواده در نظر داریم که طرح پرونده الکترونیک که در هر زمان از مهم‌ترین این اقدامات است.

معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی استان قزوین بیان کرد: در این طرح تمام اطلاعات شخصی و وضعیتی از قبیل فشار خون، وزن و از این قبیل اطلاعات در اختیار پزشک می‌گذارد.

طرح پزشک خانواده در 3 سطح اجرا می‌شود

اسکویی عنوان کرد: طرح پزشک خانواده در 3 سطح تقسیم می‌شود، سطح اول پزشک‌های عمومی در پایگاه‌های سلامت هستند، که تعداد این پزشکان در استان قزوین به 800 نفر می‌رسد.

تمامی خدمات پزشک خانواده در سطح 1 رایگان است

وی ادامه داد: هر کدام از این پزشک‌ها تا ظرفیت 2500 نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهند و تمامی خدماتی از قبیل دارو که پزشک خانواده ارائه می‌دهد، به‌صورت رایگان است.

95 درصد از هزینه‌های درمان سطح 2 پزشک خانواده برعهده بیمه‌هاست

این مسئول در خصوص سطح دوم گفت: این سطح که پزشکان متخصص در آن هستند و 95 درصد از هزینه را بیمه تحمیل می‌کند و تنها 5 درصد هزینه را فرد بیمار پرداخت می‌کند.

اسکویی سطح سوم را نزیکی بیشتر به مردم دانست و بیان کرد: بیماران می‌توانند از طریق تلفن از پزشک خانواده خود مشاوره بگیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در خاتمه گفت: این اولین مصاحبه مطبوعاتی در این طرح بود و ما از رسانه‌های تلویزیونی و رادیویی درخواست داریم در سطح اطلاع رسانی و آگاه‌سازی ما را یاری کنند و مردم را از مزایای این طرح آگاه کنند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول