اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز شهید علیزاده گچساران:

گچساران در طرح پزشک خانواده به 40 پزشک نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز شهید علیزاده گچساران گفت: برای اجرای طرح پزشک خانواده در نقاط شهری این شهرستان 40 پزشک عمومی مورد نیاز است.

گچساران در طرح پزشک خانواده به 40 پزشک نیاز دارد

ستار اسدپور صبح امروز در گفت‌و‌گو یا خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح پزشک خانواده شهری به عنوان یک برنامه مهم در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی بیان داشت: کاهش هزینه‌های درمانی و ساماندهی امور درمان از مهم‌ترین دستاوردها و نتایج اجرای این طرح است.

ثبت‌نام 25 پزشک برای اجرای طرح پزشک خانواده در گچساران

رئیس مرکز شهید علیزاده گچساران تصریح کرد: در این طرح برای هر جمعیت 2 هزار و 500 نفری یک پزشک وجود دارد که بیماران با دریافت خدمات اولیه و سطح یک پزشکی دغدغه تأمین ویزیت و دارو را ندارند.

اسدپور بهره‌مندی همه افراد از خدمات طرح پزشک خانواده را یکسان اعلام کرد و بیان داشت: دست‌یابی همه افراد جامعه به این خدمات به طور عادلانه و یکسان است.

وی گفت: پزشک خانواده از سال 84 و در سطح روستاها به اجرا درآمد و هم‌اکنون نیز این طرح در سطح شهرها پس از ثبت‌نام پزشکان داوطلب، اجرایی می‌شود.

اسدپور معتقد است اجرای طرح پزشک خانواده علاوه بر کاهش منطقی هزینه‌های سلامت، نظم‌بخشی به نظام ارجاع بیماران را در پی دارد.

وی با بیان اینکه گچساران برای اجرای طرح پزشک خانواده به 40 پزشک عمومی نیاز دارد، افزود: تاکنون 25 پزشک در این زمینه ثبت‌نام کرده‌اند.

اسدپور اذعان داشت: در این طرح به ازای هر 2 هزار و 500 نفر یک پزشک، به ازای هر 5 هزار نفر یک ماما، به ازای هر 10 هزار نفر یک روانشناس بالینی، یک کاردان بیماری‌ها و یک کاردان بهداشت محیط استخدام می‌شوند و خدمات لازم و مورد نیاز را به خانواده‌های زیرپوشش ارائه می‌دهند.

طرح پزشک خانواده از اواخر مرداد در گچساران اجرا می‌شود

رئیس مرکز شهید علیزاده گچساران یادآور شد: در این طرح پزشک با در اختیار داشتن پرونده سلامت، سابقه بیماری، کنترل و تجویز دارو، ارجاع بیمار به پزشک متخصص و یا بیمارستان برای بستری بیمار را صادر می‌کند.

اسدپور با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی با نظام پزشکی و برگزاری کلاس‌های توجیهی برای پزشکان در گچساران بیان داشت: تمهیدات لازم برای اجرای این طرح در گچساران اندیشیده شده و همکاری هر چه بیشتر مردم و پزشکان در این زمینه ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه پزشکانی که سریع‌تر ثبت‌نام کنند از اولویت انتخاب محله‌های مورد نظر برخوردار هستند، از پزشکان خواست تا در مدت زمان تعیین‌شده در این طرح ثبت‌نام کرده و این طرح را فرصت مغتنمی برای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم بدانند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول