اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه:

رسانه‌ها از طرح پزشک خانواده رفع مظلومیت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه گفت: در هنگامه کنونی که برخی مقاومت‌ها در برابر طرح پزشک خانواده وجود دارد تنها رسانه‌ها هستند که می‌توانند از این طرح رفع مظلومیت کنند.

رسانه‌ها از طرح پزشک خانواده رفع مظلومیت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، سید عبدالحسین موسویان عصر شنبه در نشست شورای سلامت این شهرستان طرح پزشک خانواده شهری را از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت دانست و اضافه کرد: طرح پزشک خانواده شهری از اوایل مرداد و شهریور سال 84 در کهگیلویه اجرا شد.

موسویان بیان کرد: طرح پزشک خانواده شهری طی سه ماه آینده یعنی تا پایان شهریور‌ ماه در بقیه شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت اجرایی می‌شود.

این مسئول به اهداف طرح پزشک خانواده اشاره کرد و عنوان داشت: از اهداف و مزایای این طرح اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی درمانی به همه مردم و تاثیر بر اقتصاد بهداشت خانوار است.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه تعداد پزشکان ثبت‌نامی در شهرستان را برای طرح پزشک خانواده 23 نفر اعلام کرد و افزود: در این طرح هر فرد یک پزشک خانواده عمومی دارد.

موسویان خاطرنشان کرد: این طرح اوایل در سه استان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وی هدایت سریع روند درمان بیمار و رایگان بودن هزینه آن را از دیگر مزایای طرح پزشک خانواده دانست و تصریح کرد: همه اطلاعات پزشکی فرد در تیم با کد خاص ثبت خواهد شد.

این مسئول متذکر شد: حدود 95 درصد هزینه این طرح برای بیماران از جمله ویزیت و داروخانه رایگان است.

موسویان به جلوگیری از دوباره‌کاری در امر درمان اشاره کرد و گفت: هر بیمار در طول سال فقط یک‌بار می‌تواند پزشک خود را تغییر دهد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه در خصوص بیمه افراد گفت: کسانی که کارمند دولت هستند بر اساس همین بیمه و آن‌هایی که بیمه نیستند تحت عنوان بیمه ایرانیان زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: داشتن پرونده الکترونیک برای تمام خانوارها و در اختیار بودن پزشک هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری در بیشتر اوقات از مزایای طرح پزشک خانواده است.

موسویان اضافه کرد: دسترسی پزشکان سطوح بالاتر به سوابق بیمار و کارهای انجام شده قبلی به صورت محرمانه است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه به سلامت محور بودن این طرح اشاره کرد و اذعان کرد: مهم‌ترین مشکل طرح پزشک خانواده مقاومت مردم است که در این زمینه و برای حل این مشکل نیاز به اطلاع‌رسانی دقیق است. 

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول