اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناباد خبر داد

تشکیل 4 کمیته در راستای اجرای دستورالعمل پزشک خانواده در گناباد

لیدخبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گناباد گفت: در راستای اجرای دستورالعمل پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری، 4 کمیته مختلف در این شهرستان تشکیل شد.

تشکیل 4 کمیته در راستای اجرای دستورالعمل پزشک خانواده در گناباد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد صفایی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمیته‌های اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، کمیته آمار و فناوری اطلاعات، کمیته آموزش نیروی انسانی و کمیته پایش و نظارت تشکیل شد تا ضمن برگزاری جلسات و پی‌گیری امور برابر دستور‌العمل، نتیجه اقدامات به صورت مستمر به ستاد ارائه شود.

وی ادامه داد: به منظور بررسی زیرساخت‌های ارتباطی و الکترونیکی و تمهید موارد مورد نیاز برنامه پزشک خانواده، نشست‌های تخصصی مشترک بین اداره مخابرات، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و واحد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

صفایی افزود: به منظور انتخاب آزاد و بدون محدودیت شهروندان در تعیین پزشک خانواده، الزام انتخاب پزشک خانواده توسط شهروندان ،از بین پزشکانی که در فاصله 5/1 کیلومتری محل کار یا سکونت آنها هستند، حذف گردید.

وی افزود: با توجه به نگرانی و اعلام نارضایتی برخی شهروندان از تبعیت همه افراد خانواده از پزشک انتخابی سرپرست خانوار و با توجه به اینکه حضور یک ماما در کنار پزشکان خانواده مرد الزامی است، اولویت با انتخاب سرپرست خانوار می‌باشد، مگر در شرایط خاص که با نظر ستاد اجرایی شهرستان یک یا چند نفر از اعضای خانوار بخواهند یکی دیگر از پزشکان را به عنوان پزشک خانواده انتخاب کنند.

فرماندار گناباد ادامه داد: به منظور سهولت کار ثبت‌نام و عقد قرارداد بیمه‌های طرف قرارداد طرح پزشک خانواده ، این بیمه‌ها، موارد مورد درخواست را که در موقع ثبت‌نام و عقد قرارداد مورد نیازشان است را به صورت مکتوب به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اعلام و این معاونت با استفاده از نقطه نظرات به دست آمده فرم جامع ثبت‌نام را تهیه می‌کنند.

صفایی گفت: به منظور رفاه حال شهروندان در زمان ثبت‌نام توسط دانشگاه علوم پزشکی، 3 ‌مرکز در شهر گناباد و یک مرکز در شهر کاخک و یک مرکز در شهر بیدخت فعال می‌گردد.

وی اظهار کرد: به منظور تعیین تکلیف بیمه‌های خاص و جایگاه این بیمه‌ها در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، فرمانداری با ستاد راهبردی استان مکاتبه نماید.

وی افزود: اداره ثبت احوال در خصوص کد ملی افراد تحت سرپرستی مراکز حمایتی اداره بهزیستی، با هماهنگی آن اداره وضعیت کد ملی این افراد را مشخص می‌کند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول