اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اسدآباد خبر داد

نیاز اسدآباد به 26 پزشک عمومی برای اجرای طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان اسدآباد گفت: برای اجرای طرح پزشک خانواده در اسدآباد با توجه به جمعیت شهرستان به 26 نفر پزشک عمومی نیاز داریم.

نیاز اسدآباد به 26 پزشک عمومی برای اجرای طرح پزشک خانواده

محمدعلی وکیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اسدآباد، مقوله سلامت را امری مهم و پیچیده خواند و اظهار داشت: در مکتب اسلام رسیدگی به سلامت جسم، روح و روان از اموری است که به آن تأکید شده و پیشگیری را در بروز بیماری تأثیرگذار دانسته است.

وی رعایت دستورات و احکام اسلامی را موجب پیشگیری از بیماری‌های روحی، روانی و جسمانی دانست و گفت: وظیفه اصلی ما متولیان امر سلامت در کنار تقویت سلامت جسم رسیدگی به روح و روان فرد است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد در ادامه اجرای طرح پزشک خانواده را به‌عنوان یکی از طرح‌های بزرگ در دولت دهم برشمرد و افزود: این طرح از سال گذشته در دست پیگیری بود که هم‌اکنون توسط وزارت بهداشت و درمان در حال اجرا است و قطعاً اجرای صحیح آن تنها راه علاج وضعیت سلامت جامعه خواهد بود.

وکیلی از اجرای مراحل اولیه ثبت‌نام اقشار مختلف در سطح شهرستان اسدآباد برای اجرای طرح پزشک خانواده خبر داد و افزود: ستاد اجرایی این طرح در شهرستان تشکیل و ثبت‌نام پزشکان و اقشار مختلف جامعه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح پزشک خانواده در اسدآباد با توجه به جمعیت شهرستان نیاز به 26 نفر پزشک عمومی داریم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هفت نفر پزشک عمومی در سطح شهرستان فعالیت دارند که دو نفر از آنان استخدام رسمی و مابقی دارای مطب خصوصی هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه هر پزشک می‌تواند 500 تا 2 هزار نفر را برای اجرای طرح پزشک خانواده ثبت‌نام و پرونده الکترونیکی تشکیل دهد، افزود: این طرح در دو سطح یک و دو اجرا می‌شود که اگر بیمار در سطح یک درمان نشد و بیماری حادی داشت به سطح دو یعنی پزشک متخصص ارجاع داده می‌شود و با توجه به نیاز کلینیک تخصصی در سطح دو این مرکز کلینیک را نیز در بیمارستان قائم تأمین کردیم.

وی سرانه اعلام شده برای پزشکان عمومی در این طرح را مبلغ یک‌هزار و 750 تومان برای هر یک نفر بیمار دانست و افزود: البته اعلام کرده‌اند که این میزان سرانه تا 20 درصد افزایش خواهد یافت.

وکیلی با بیان اینکه ثبت‌نام مردم در چهار مرکز بهداشتی درمانی شهری در حال انجام است، تصریح کرد: تاکنون در شهرستان اسدآباد رغبتی از سوی پزشکان برای شرکت در طرح پزشک خانواده نبوده و ثبت‌نامی نداشته‌ایم و از آنان می‌خواهیم ما را در اجرای این طرح یاری کنند.

وی با اشاره به رایگان بودن خدمات پزشک خانواده از مردم خواست شرح حال بیماری و وضعیت خود را در مواقع مراجعه به پزشک جدی بگیرند و اصراری برای آزمایشات بی‌مورد و غیر ضروری از پزشکان نداشته باشند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول