اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا تصمیم‌سازی جدید

فعالیت بیمه تکمیلی با اجرای طرح پزشک خانواده ادامه می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات‌درمانی مازندران گفت: در راستای اجرای طرح پزشک خانواده فعالیت بیمه تکمیلی تا تصمیم‌سازی جدید برای بیمه‌ها ادامه دارد.

فعالیت بیمه تکمیلی با اجرای طرح پزشک خانواده ادامه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یحیی صالح‌طبری صبح امروز در نشست مشترک خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با رسانه‌های گروهی استان در ارتباط با اطلاع‌رسانی درست در اجرای طرح پزشک خانواده با محوریت در نقش بیمه‌ها در طرح پزشک خانواده اظهار داشت: بیمه‌ها در امر درمان نقش حمایتی را دارند.

وی تصریح کرد: فاصله‌ای که بین پرداخت‌ها در نظام خصوصی و دولتی وجود دارد، موجب فاصله‌ بین پرداخت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نظام سلامت وجود داشته باشد که پزشک خانواده قصد دارد فاصله ایجاد شده بین بخش دولتی و خصوصی را در سلامت پر کند.

مدیر کل بیمه خدمات‌درمانی در مورد ضمانت اجرای طرح پزشک خانواده و آیا این طرح در کشورهای دیگر اجرا شد، بیان داشت: بسیاری از کشورهای پیشرفته اجرا این طرح را در سال‌های بسیار دور اجرا کردند و به خوبی در حال اجرا است.

این مسئول در پاسخ به انتقاد از غیرواقعی بودن پرداخت‌های بیمه بیان داشت: مسئولان بیمه موظف هستند نسبت به پرداخت‌های واقعی اقدام کنند و در مورد پرداخت‌های غیرواقعی بیمه‌ها و مسئولان بیمه نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

صالح‌طبری در ادامه با اشاره به مزیت‌های طرح پزشک خانواده یادآور شد: طرح پزشک خانواده سلامت‌نگر است و در این طرح اطلاعات پزشکی خانوارها در اختیار پزشکان قرار دارد و اجرای درست این طرح کمک بزرگی به برقراری عدالت در جامعه می‌کند.

وی درباره پوشش بیمه‌ای افراد در طرح پزشک خانواده گفت: تمام کسانی که در کشور پوشش بیمه‌ای ندارند با پرداخت 50 درصد سرانه درمان به مبلغ 59 هزار تومان برای هر نفر در پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

مدیر کل بیمه خدمات‌درمانی متذکر شد: در صورتی که افراد توانایی پرداخت مبلغ تعیین شده را نداشته باشند با تایید مراجع ذی‌صلاح در مورد عدم توانایی مبلغ پرداختی بیمه با پرداخت 17 هزار تومان برای هر نفر در پوشش بیمه ایرانیان قرار می‌گیرند که دارندگان این بیمه نیز از خدمات طرح پزشک خانواده بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول درباره سرنوشت بیمه‌های تکمیلی پس از اجرای طرح پزشک خانواده اذعان داشت: با اجرای طرح پزشک خانواده بیمه تکمیلی در کنار سایر بیمه‌ها نقش حمایتی‌شان را ایفا می‌کنند و فعالیت بیمه تکمیلی تا تصمیم‌سازی جدید برای بیمه‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول