اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

طرح پزشک خانواده شهریور ماه امسال در لرستان اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح پزشک خانواده شهریورماه امسال در لرستان اجرایی می‌شود.

طرح پزشک خانواده شهریور ماه امسال در لرستان اجرایی می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از الشتر، اردشیر شیخ‌آزادی ظهر امروز در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) الشتر اظهار داشت: الشتر از لحاظ  امکانات و تجهیزات پزشکی بر اساس شاخص جمعیت، فاصله با مرکز استان و کارهای نرم افزاری مدیریتی از جایگاه خوبی در لرستان برخوردار است.

وی افزود: بیمارستان امام خمینی الشتر تنها بیمارستانی است که در سال 90 موفق به رتبه یک کشوری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: در حال حاضر در استان مشکلات تجهیزات بیمارستانی  نداریم و در خصوص جذب متخصصان پیگیرهای لازم صورت گرفته که امیدواریم در سال آینده مشکل کمبود متخصص قلب این شهرستان نیز رفع شود.

شیخ آزادی در خصوص طرح  پزشک خانواده گفت: این طرح یکی از برنامه‌های اساسی حوزه سلامت در کشور است که با هدف تحقق عدالت اجرا می‌شود.

وی گفت: تمام تمهیدات و امکانات لازم برای اجرای این طرح فراهم شده و تا شهریور ماه امسال اجرایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص مزایای این طرح گفت: در سطح اول بیماران بابت ویزیت و دارو هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند و تمام کسانی که تحت پوشش بیمه نیستند باید در این طرح پوشش بیمه قرار گیرد و در سطح دو درمان ( تخصص آنها 10 درصد حق فرانشیز پرداخت می‌شود).

شیخ‌آزادی تقسیم یکسان درآمد بین جامعه پزشکی را از دیگر مزایای طرح پزشک خانواده عنوان کرد و گفت: 80 درصد درآمدها بین 20 درصد از پزشکان توزیع می‌شود، در حالی که با اجرای این طرح تمام پزشکان از درآمد یکسانی برخوردار می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین از تهیه و خرید تهیه  75 دستگاه آمبولانس برای حوزه  بهداشت لرستان خبر داد و گفت: از این مجموع پنج دستگاه آمبولانس به مراکز بهداشتی درمانی عدل‌آباد قلایی، سراب چنار، ده رحیم، شهید مبشر و فیروزآباد اختصاص یافته است.

در ادامه صید باقر باقرزاده فرماندار الشتر گفت: با رایزنی‌های به عمل آمده با وزیر راه و شهرسازی 170 میلیون تومان اعتبار جهت تکمیل راه ورودی بیمارستان اختصاص یافته که پس از توافق با مالکین این مشکل به زودی مرتفع می‌شود.

پیگیری جذب متخصص قلب برای بیمارستان الشتر تا پایان سال 91 از دیگر موارد مطرح شده از این بازدید بود.

با هدف بررسی مشکلات بیمارستان 64 تختخوابی امام خمینی (ره) الشتر و برنامه‌ریزی در تسریع روند رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان الشتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به همراه معاونت درمان و معاونت بهداشتی از این بیمارستان بازدید کردند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول