اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین:

حجم صادرات ایران با پاکستان قابل ملاحظه نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: حجم صادرات کشور ایران با کشور پاکستان قابل ملاحظه نیست.

حجم صادرات ایران با پاکستان قابل ملاحظه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نشست اعضای اتاق بازرگانی قزوین با هیئت‌های تجاری اتحادیه اتاق‌های صنعت و تجارت پیشاور پاکستان بعد از ظهر سه‌شنبه با سخنرانی علیرضا کشاورز رئیس اتاق بازرگانی‌ استان قزوین، جمشیدی‌ها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، حسن درویشوند سر‌کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ایالت پختونخوا پاکستان، زیبر‌ علی نماینده فعال اقتصادی در خیبر پختونخوا و جمعی از سرمایه‌گذاران و کار‌خانه‌داران استان قزوین و کشور پاکستان برگزار شد.

حسن جمشیدی‌ها در این نشست با اشاره به اینکه کشور ایران و کشور پاکستان، دو کشور مسلمان و همسایه هستند و ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه بازرگانی دارند، اظهار کرد: اگرچه طی سه و چهار سال گذشته صادرات و بازرگانی ایران نسبت به قبل چهار برابر شده، ولی مقدار آن قابل ملاحظه نیست.

وی افزود: میزان تجارتی که بین این دو کشور تا به حال صورت گرفته  876 میلیون دلار است و سهم استان قزوین 11 میلیون و 700 هزار دلار بوده که اعتقاد ما بر این است با توجه به ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد، می‌توانیم سطح روابط تجاری استان قزوین و نیز کشور ایران را با پاکستان افزایش دهیم.

استان قزوین بیش از 350 نوع کالای صنعتی تولید می‌کند

جمشیدی‌ها ادامه داد: استان قزوین بیش از 350 نوع کالای صنعتی تولید می‌کند که بعضی از آنها در خاورمیانه حائز رتبه است، مثلا بزرگ‌ترین صادرکننده‌ CD و DVD در سطح خاورمیانه در این استان است.

وی اضافه کرد: استان قزوین نه تنها تولید‌کننده‌ چرخ خیاطی در کشور است بلکه به کشورهای اروپایی‌ مثل آلمان نیز چرخ خیاطی صادر می‌کند.

استان قزوین در صنایع شوینده رتبه‌ نخست کشور را داراست

این مسئول بیان کرد: استان قزوین در صنایع شوینده رتبه نخست را در کشور داراست و همین مواد شوینده‌‌ را به کشور پاکستان صادر می‌کند.

وی افزود: استان قزوین در زمینه کاشی و سرامیک رتبه‌ سوم کشور را داراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اذعان کرد: در استان قزوین محصولات آهنی که تولید می‌شود برابر 5 میلیون تن بوده که شامل میلگرد و تیرآهن است.

وی تصریح کرد: استان قزوین یکی از تولید‌کنندگان عمده‌ قطعات خودرو در کشور است و در زمینه‌ خودروهای کشنده نیز تولیدکنندگان زیادی در قزوین فعالیت می‌کنند.

درآمد صادراتی استان قزوین در زمینه خودرو در گذشته 11 میلیون و 700 هزار دلار بوده است

جمشیدی‌ها بیان کرد: استان قزوین در گذشته 11 میلیون و 700 هزار دلار در زمینه‌ خودرو صادرات انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین صادرات استان قزوین می‌توان به اسید سولفورید، شیر‌خشک، موتورسیکلت و لوازم شیمیایی اشاره کرد.

حدود 600 میلیون دلار در استان قزوین سرمایه‌گذاری خارجی شده است

این مسئول گفت: چند سرمایه‌گذار خارجی در استان قزوین فعالیت می‌کنند و این سرمایه‌گذاری‌ها نزدیک به 600 میلیون دلار است و سرمایه‌گذاری‌هایی از قاره‌های مختلف از جمله قاره‌ آسیا، آفریقا و اروپا در استان قزوین انجام شده است.

وی افزود: استان قزوین با آمادگی کامل از سرمایه‌گذاران کشور پاکستان استقبال می‌کند و ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌ سرمایه‌گذاری خارجی در این استان دیده می‌شود.

زیرساخت‌های مناسب حمل‌ و نقل حجم تجارت بین ایران و پاکستان را افزایش می‌دهد

وی در پایان یادآور شد: روابط تجاری بین کشور ایران و پاکستان موجب خیر و برکت برای کشور پاکستان است و هم برای مردم و تجار جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌ صادرات و واردات صورت گیرد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول