اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با آمار استانی

صادرات کاشان در رده پانزدهم کشور است

خبرگزاری فارس: مسئول سرویس ارزیابی گمرک اصفهان مستقر در کاشان گفت: صادرات این شهرستان در مقایسه با آمار استانی در رده پانزدهم کشور است.

صادرات کاشان در رده پانزدهم کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان به نقل از روابط‌ عمومی دفتر گمرک این شهرستان محمد سربند اظهار داشت: کاشان با توجه به دارا بودن بیش از یک‌هزار و 500 واحد تولیدی، موقعیت عالی از نظر موقعیت جغرافیایی، نزدیکی به پایتخت و مرکز استان، از ظرفیت خوبی در امر صادرات غیرنفتی برخوردار است که در رونق اقتصادی این منطقه مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گمرک کاشان تنها در بخش صادرات فعال است که با توجه به آمار صادرات آن مسئولان گمرک ایران و اصفهان پیگیر راه‌اندازی دیگر بخش‌های آن از جمله واردات هستند که این پیگیری تاکنون به نتایج خوبی رسیده است.

مسئول سرویس ارزیابی گمرک اصفهان مستقر در کاشان با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این کار از جمله چارت سازمانی، از جانمایی مکان احداث ساختمان بخش واردات در گمرک کاشان در مجاورت سایپا کاشان و روبه‌روی شهرک صنعتی جعفرآباد در این شهرستان خبر داد و گفت: این محل مورد بازدید و استعلام مسئولان ادارات مرتبط در استان قرار گرفته و منتظر تائید آنها است.

به گفته وی، راه‌اندازی بخش واردات گمرک کاشان با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر ترانزیت ریلی و جاده‌ای محور شمال به جنوب و فعالیت مراکز صنعتی و تولیدی متعدد در این شهرستان به ویژه سایپا کاشان ضروری است که با تحقق این امر تسریع و تسهیل در خرید و انتقال مواد اولیه به این مراکز و رونق اقتصادی منطقه فراهم می‌شود.

سربند تصریح کرد: فرش ماشینی 85 درصد از مجموع کالاهای صادراتی این شهرستان به خارج از کشور را طی سه ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده است.

این مسئول، دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل را قطب صنعتی فرش ماشینی کشور دانست و گفت: ارزش ریالی این میزان صادرات فرش از مجموع کل صادرات کالا از کاشان به خارج از کشور طی این مدت حدود 45 میلیون دلار است.

مسئول سرویس ارزیابی گمرک اصفهان مستقر در کاشان با اشاره به افزایش کمی و کیفی صادرات کالا از این شهرستان طی سه ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزود: صادرات کاشان به وزن 14 هزار و 400 تن از نظر وزنی 52 درصد و با ارزش 59 میلیون و 941 هزار دلار از لحاظ ارزش ریالی 37 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، گلاب نیز بعد از فرش ماشینی بیشترین میزان صادرات را در سه ماهه نخست امسال که همزمان با فصل گلابگیری و گردشگری در این شهرستان بوده به خود اختصاص داده است.

سربند تنوع کالای صادراتی از کاشان به کشورهای خارجی را 20 نوع ذکر و متذکر شد: فرش ماشینی، گلاب و عرقیات، لوله چدنی ،کولر آبی، باسکول سنگین، لنت ترمز، ظروف پلاستیک و آرکوپالو، قطعات فلزی از جمله این کالاهای صادراتی طی سه ماهه نخست سال‌جاری به بیش از 25 کشور جهان است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: این کالاها به کشورهای بحرین، برزیل، بلژیک، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، چین، روسیه صادر شده است.

انتهای پیام/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول