اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

بالا بردن کیفیت کالا در صادرات را مورد توجه قرار دهیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: کاهش هزینه و بالا بردن کیفیت کالا را سرلوحه صادرات و فروش خود قرار دهیم.

بالا بردن کیفیت کالا در صادرات را مورد توجه قرار دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلیل رحیمی در دهمین کارگاه آموزشی ـ ترویجی بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی کشور، که در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های کالاهای صادراتی‌، بسته‌بندی محصولات به صورت خاص است.

رحیمی تصریح کرد: از ویژگی‌های صنایع‌دستی، فاسد ناشدنی بودن آن است و این مسئله نباید ما را از اصل بسته‌بندی فارغ کند لذا اگر بخواهیم در بازار تجاری پایدار و بتوانیم در این بازار رقابت کنیم، رعایت اصل "حق با مشتری است" و کاهش هزینه و بالا بردن کیفیت کالا را سرلوحه صادرات و فروش خود قرار دهیم.

وی صنایع‌دستی را از محصولات ارز‌آور برای کشور برشمرد و گفت: باید به صنایع بسته‌بندی توجه ویژه داشت چراکه در این عرصه هیچ فرد و گروهی معطل نخواهد ماند.

مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به نشست استانداران استان‌های مرزی ایران و عراق، خاطرنشان کرد: بی‌کیفیتی کالا‌های ایرانی صادر شده به کشور عراق‌، یکی از نکاتی بود که استانداران عراقی در این نشست مطرح کردند.

وی افزود: این انتقاد استانداران عراقی یک هشدار برای صادرکنندگان ایرانی محسوب می‌شود و ما برای ماندگاری و تسخیر بازار عراق باید این اصول را رعایت کنیم.

رحیمی ادامه داد: برای ربودن گوی سبقت در بازار تجاری بسته‌بندی و استفاده از این صنعت، نیاز به ایده‌پردازی بالا دارد و استفاده از جوانان خوش‌فکر و خلاق در این زمینه طراحی‌های شکیل بسته‌بندی کمک شایانی به مسئله خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد ارزش افزوده در عرصه بسته‌بندی با ایده‌پردازی می‌تواند موثر واقع شود، تصریح کرد: امید است بتوان با استفاده از فکرهای خلاق و جوان این مرز و بوم بازار تجارت را تسخیر و با ارائه و صادر کردن کالاهای دستی و سنتی ایرانی فرهنگ کشور را به تمام جهان انتقال دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: صنایع‌دستی ایران اسلامی ویژگی‌های خاص خود را دارد که در هیچ جای دنیا‌، این ویژگی‌ها دیده نمی‌شود‌.

وی دوری از ابتذال را از ویژگی‌های خاص صنایع‌دستی و هنر ایرانی عنوان کرد که باعث اغنا فرهنگ و هنر ایرانی است‌.

رحیمی هنرمندان ایرانی را نیز هنرمندانی برشمرد که از روحی پاک و پالایش شده برخوردارند و گفت: این از محاسن صنایع‌دستی کشور است که در هر جای دنیا که عرضه می‌شوند به آن افتخار می‌کنیم چون فرهنگ ایران را انتقال می‌دهند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول