اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

بانک توسعه صادرات در غرب مازندران راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران بر راه‌اندازی شعبه بانک توسعه صادرات در غرب مازندران برای تسهیل امور صادرکنندگان این منطقه تأکید کرد.

بانک توسعه صادرات در غرب مازندران راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران،‌ غلامرضا عشریه در سومین جلسه کمیته تخصصی توسعه صادرات استان در دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در غرب مازندران - نوشهر با بیان اینکه تجار و بازرگانان غرب استان با توجه به ظرفیت‌های این منطقه با مشکلات فراوان، همچنان صادرات خود را پی گرفتند، گفت: با راه‌اندازی شعبه‌ای از بانک توسعه صادرات در غرب مازندران یکسری از مشکلات امر صادرات کاهش می‌یابد.

وی همچنین با اشاره به قدمت بندر نوشهر در سطح استان، افزود: تجهیزات این بندر تغییر چندانی از گذشته نداشته به طوریکه انبارهای آن قدیمی است و بندر امیرآباد هم به دلیل فرسودگی تجهیزاتش، مشکلاتی را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایجاد کرده است.

* نبود کانتینرهای یخچال‌دار برای نگهداری کالاهای خاص

عشریه نبود کانتینرهای یخچال‌دار برای نگهداری کالاهای خاص را یکی دیگر از مشکلات بندر نوشهر برای بازرگانان اعلام و تصریح کرد: مسئولان امر برای رفع این مشکل در راستای کمک به بازرگانان و افزایش صادرات تلاش کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران همچنین به عدم پرداخت یارانه‌های حمل کالاهای صادراتی با وجود گرانی هزینه حمل ادامه داد: توسعه امر صادرات با وجود مشکلات کنونی صادرکنندگان نیازمند کاهش هزینه‌های سربار است.

این مسئول عدم تثبیت نرخ ارز و  افزایش عوارض گمرکی را از دیگر مشکلات امروز تولیدکنندگان و صادرکنندگان عنوان کرد و یادآور شد: با افزایش قیمت مواد اولیه، تأمین آن تولیدکنندگان را دچار مشکل کرده است.

وی از تولیدکنندگان و صنعت‌گران به عنوان سربازان امروز جامعه در خط مقدم اقتصاد کشور نام برد و خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان همواره نشان دادند که با وجود شرایط تحریم کشور دست از تلاش و تولید برنداشتند، اما انتظار می رود مسئولان امر در راستای رفع مشکلات و موانع دست و پاگیر درون کشور برای حمایت از تولید ملی، دلسوزانه تلاش کنند.

* افزایش میزان صادرات مازندران

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران هم در این جلسه با اشاره افزایش میزان صادرات مازندران عنوان کرد: با وجود ناجوانمردی‌های بدخواهان نظام تولیدکنندگان و صادرکنندگان مازندران میزان صادرات استان را در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به صورت چشمگیری افزایش دادند.

حسن اسماعیلی همچنین به ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی منطقه غرب مازندران اشاره کرد و افزود: توانمندی‌های خوب تولید گل و گیاه از دیگر ظرفیت‌های طبیعی این منطقه است که نیازمند توجه جدی دستگاه‌های اقتصادی به آن است.

وی با اشاره به قرنطینه کردن کالاها در این منطقه آن را یکی از موضوع‌های مهم دانست و خواستار تلاش بیشتر سازمان جهاد کشاورزی استان به این امر شد.

* شکل‌گیری تشکل‌های صادراتی در غرب مازندران

مدیر کل گمرکات مازندران نیز در این جلسه بر شکل‌گیری تشکل‌های صادراتی در غرب مازندران تأکید کرد و متذکر شد: با راه‌اندازی این تشکل، مشکلات و موارد مدنظر تولیدکنندگان و صادرکنندگان این منطقه به صورت سازمان‌ یافته مطرح و مسئولان نیز بهتر می‌توانند این نوع مشکلات را پیگیری کنند.

احمد کارگری هم به موضوع فرسودگی تجهیزات بندر نوشهر اشاره کرد و اذعان داشت: با فرسودگی تجهیزات در زمان تخلیه و بارگیری خسارت عمده‌ای به کالاها زده است.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول