اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

هدف‌گذاری برای صادرات 70 میلیارد دلاری

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شورای عالی صادرات تکلیف شده سهم صادرات کشور متناسب با شرایط افزایش یافته و به سهمی حدود 70 میلیارد دلار برسد.

هدف‌گذاری برای صادرات 70 میلیارد دلاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حمید صافدل ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما عزم خود را برای صادرات جزم کردیم به طوری که سال گذشته سهم صادرات را 45 میلیارد دلار تعیین کردیم و با وجود خدمات مهندسی و فنی این رقم از مرز 48 میلیارد دلار گذشت.

وی افزود: امسال اگر چه در قانون برنامه سهم 51.5 میلیارد دلاری پیش‌بینی شده اما در شورای عالی صادرات تکلیف شد متناسب با شرایط سهم بیشتری حدود 70 میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: هر واحد تولیدی که می‌خواهد شکل بگیرد باید به صادرات نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

صافدل گفت: به طور مثال سهم صادرات بخش خدمات و بازرگانی در بوشهر حدود 60 درصد است و باید با تلاش و برنامه‌ریزی این رقم افزایش یابد.

وی بیان کرد: در سازمان توسعه تجارت ایران مدل توجه به توسعه زیرساخت‌های بازرگانی را به صورت شکل‌گیری خوشه‌های صادراتی پیشنهاد کردیم و با اهتمام در این عرصه و ورود به خدمات صادراتی ظرفیت‌های جدید اشتغال ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: در این سازمان آماده‌ایم برای این حرکت در بعد کارشناسی همکاری کنیم اما، با تاکید بر اینکه در دنیای رقابت تخصصی امکان اینکه یک واحد در تمام رشته‌ها تجارت فعالی داشته باشد وجود ندارد.

صافدل تاکید کرد: در فضای امروز عرصه صادرات و بازرگانی، تعامل، همفکری و کارگروهی و تقسیم کار زمینه موفقیت را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: در برنامه چهارم توسعه بنا بود متناسب با تولید ملی اعتبار دو درصدی در کار مطالعه و پژوهش هم داشته باشیم که با تلاش‌های صورت گرفته نیم درصد از این رقم محقق شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه سهم پژوهش در بخش صادرات در اعتبارات ملی به سه درصد می‌رسد.

صافدل گفت: اگر سهم اعتبارات پژوهشی را 5 برابر کنیم قطعا نتیجه آن موجب شکوفایی کل اقتصاد می‌شود.

وی بیان کرد: برای هر سرمایه‌گذاری در تشکل‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در کشور به یک اتاق فکر نیاز داریم.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول