اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی طرابوزان ترکیه خبر داد

صادرات استان طرابوزان ترکیه به 113 کشور دنیا

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی طرابوزان ترکیه گفت: تجار استان طرابوزان به 113 کشور دنیا صادرات انجام می‌دهند.

صادرات استان طرابوزان ترکیه به 113 کشور دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعاد حاجی صالح اوغلو در پانل صنعت و معدن استان زنجان اظهار کرد: اتاق بازرگانی طرابوزان ترکیه در سال 1884 میلادی تشکیل شده و به عنوان یکی از اتاق‌های قدیمی کشور ترکیه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این اتاق 40 کارمند دارد، افزود: 17 درصد فعالیت‌های این اتاق در زمینه تجارت است.

رئیس اتاق بازرگانی طرابوزان ترکیه با اشاره به فعالیت 16 درصدی اتاق بارزگانی طرابوزان در زمینه کشاورزی تصریح کرد: 13 درصد فعالیت این اتاق نیز در زمینه صنایع است.

وی با بیان اینکه 2.5 میلیارد دلار گردش مالی این اتاق است، افزود: این 2.5 میلیارد دلار نیز اعتبار بانکی این اتاق محسوب می‌شود.

سعاد با اشاره به فعالیت سه منطقه تجاری ـ صنعتی در استان طرابوزان تصریح کرد: یک هزار و 400 شرکت با 15 هزار کارمند در این استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حمایت‌های مطلوبی از سرمایه‌گذاران در این استان صورت می‌گیرد، افزود: تجار این استان به 113 کشور دنیا صادرات را انجام می‌دهند.

رئیس اتاق بازرگانی طرابوزان ترکیه از فعالیت 60 هزار دانشجو در این استان خبر داد و افزود: ظرفیت‌های آموزشی مطلوبی در این استان وجود دارد.

وی فندق و چای را از محصولات مهم کشاورزی این استان برشمرد و گفت: در زمینه حمل و نقل نیز زیرساخت‌های مطلوبی در این استان وجود دارد.

سعاد با بیان اینکه بندر طرابوزان بندر مهمی برای استان زنجان محسوب می‌شود، افزود: فرودگاه بین‌المللی نیز از ظرفیت‌های مطلوب این استان است.

وی بر گسترش روابط تجاری و صنعتی زنجان و طرابوزان تاکید کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های این روابط شناخت نیازهای هر دو استان است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول